A Youtube még a nyáron a Gemini segítségével elemezte a legfelkapottabb hirdetéseket, hogy megvizsgálja, milyen újításokkal igyekeznek idén a márkák minél több embert megszólítani a történetmesélésen, a fantáziaelemeken és az alkotói együttműködéseken keresztül.
Szemügyre vették többek között a reklámok által közvetített érzületet, témákat, vizuális elemeket, nyelvezetet, zenei aláfestést és kulturális utalásokat. Az elemzésből pedig néhány érdekes következtetés született. Látható tendencia, hogy a brandek igyekeznek egyre inkluzívabbá válni és diverzifikálni a perspektívákat. Ugyanakkor, miközben népszerűsítik az individualizmust és az egyedi stílust, hangsúlyt helyeznek a kapcsolatok és a közösségi események megjelenítésére is. A videókban gyakran kap helyet a fantázia világa és sok varázslatos, képzeletbeli elem szerepel bennük, és természetesen nem hiányoznak az influenszer-együttműködések sem. Lássuk, hogyan festenek ezek a trendek a gyakorlatban!
Inklúzió A Youtube-hirdetésekben is
Idén a brandek szemmel láthatóan még több figyelmet fordítanak az inklúzióra, és arra, hogy az eddig alulreprezentált közösségek tagjait is a reflektorfénybe emeljék. Ebben pedig kiemelt szerep jut az akadálymentesség lehetőségeinek.
Jó példa erre a Google Pixel Super Bowl-ra készült Javier in Frame (Javier a keretben) című reklámja. A kisfilm a telefon látássérülteket támogató technológiáját mutatja be, amelynek segítségével a gyengén látók is megörökíthetik az élet legizgalmasabb pillanatait.
Az Apple The Lost Voice (Az elveszett hang) című videója egy kerekesszékes apát mutat be, aki a telefon hangrekonstrukció funkciójának segítségével olvas mesét a kislányának.
A Maybelline Mais Uma Canetada de Maybelline című reklámjában egy brazil énekesnő, Ludmilla szerepel, aki első afro-latin előadóként állt a Coachella nagyszínpadán az idén.
A New York-i székhelyű Peloton fitnesscég reklámjában a legkülönbözőbb karaktereket láthatjuk sportolás közben.
A hasonló szellemben fogant Lidl Kids Team – UEFA Euro 2024 szintén a sportra és diverzitásra hívja fel a figyelmet azzal együtt, hogy a gyerekek jelentkezhetnek játékoskísérőnek az Európa-bajnokságra.
Az önkifejezés dicsérete
Az egyedi stílus ünneplésében élen jár a Tissot óramárka, amely a Z-generációt helyezi a középpontba, miközben a karakterek különleges sminkkel és frizurával, valamint vintage autókkal jelennek meg.
A brit Audi Living Progress kampánya Jorja Smith énekesnő karrierútját mutatta be, aki baristából vált díjnyertes művésszé, személyes története pedig a reklámban inspiráló üzenetté alakul.
Fókuszban a közösség
A márkák a történetmesélést a közösség és a kapcsolatok építésének szolgálatába állítják, hangsúlyozva az összetartozásban rejlő erőt. A BMW Father & Son. Freude forever (Apa és fia. Örök öröm) című videója olyan megható pillanatba kalauzolja a nézőket, amellyel sokan, sok szinten azonosulhatnak.
A Nintendo pedig a nővérek és a család nőtagjainak kapcsolódását mutatja be a játék közös szeretetén keresztül.
egy kis varázslat
Ahogy az idei TikTok-trendek is a valóság "meghajlításáról" szólnak, és a #dreamcore is sok rajongót vonultat fel, a reklámokból sem hiányoznak a rajzfilmeket idéző eszközök. A dél-koreai Yugiohtae hotel és utazásfoglaló platform videójában például álomszerű hátterek előtt elevenedik meg a helyi kínálat.
A Pedigree Feed the good című videójában egy kisfiú kreál fantasztikus háttértörténetet, főszerepben a mentett kutyájával.
Együttműködés az influenszerekkel
A márkák egyre gyakrabban működnek együtt a tartalomgyártókkal, akik nagy segítséget jelentenek a bizalomépítés és a közönséggel való kapcsolatteremtés terén. Az Axe például a March Madness egyetemi kosárlabda bajnokságra időzítette azt az reklámját, amelyben sportinfluenszerekkel hasonlíttatja össze saját dezodorának és egy Tom Ford parfümnek az illatát.
A videós tartalmak elemzésével és közönségméréssel foglalkozó Tubular Labs is közzétett nemrég egy jelentést a közösségi médiában megjelenő videótrendekről, amelyből kiderül, hogy milyen irányok jellemzik a tartalmakat és tartalomgyártókat 2024 második felében.