Azok a felhasználók, akik valamilyen adblockert használnak, azzal találkozhatnak, hogy az általuk megtekinteni kívánt videó rögtön a végére ugrik. A jelenség akár egy újabb csapás is lehet a reklámblokkolók ellen.

A kaliforniai székhelyű videómegosztó, a YouTube 2023-ban kezdte el különböző módszerekkel korlátozni azokat a felhasználókat, akik valamilyen reklámblokkolót használnak, hogy ezekkel az eszközökkel tereljék őket a YouTube Premium irányába. 

A első szigorítások után egyre nehezebb volt kikerülni a reklámoka. Azok a felhasználók akik a hirdetések megjelenítését tiltó eszközöket, alkalmazásokat használnak nehézségekbe ütközhettek, például hibát jelző üzenetet kaphattak a videó megtekintésénél.

Úgy tűnik, hogy a reklámblokkolókhoz kapcsolódóan most egy újfajta korlátozás ütötte fel a fejét. Azok a felhasználók, akik valamilyen adblockert használnak, azzal találkozhatnak, hogy az általuk megtekinteni kívánt videó rögtön a végére ugrik. Amennyiben a felhasználó visszateker a videó elejére, a „hiba” újfent megismétlődik.

A YouTube hivatalosan nem erősítette meg, hogy a jelenség valóban egy következő lépése a reklámblokkolók elleni harcnak, de a platform eddigi törekvéseit tekintve nincs kizárva, hogy többről van szó, mint egy becsúszott hibáról.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: 9to5Google)

(Borítókép:  Edward Berthelot / Getty Images )

Címkék