A kreatív szakma ezermestere, Sir John Hegarty megosztotta, hogyan válthat kellő igyekezettel mindenki ötletemberré.

Sir John Hegarty, a BBH reklámügynökség egykori alapítója, kreatív igazgatója és a The Garage Soho & The Business of Creativity jelenlegi vezére megosztott néhány fontos gondolatot LinkedIn oldalán. Sir John Hegarty elmondása szerint sokszor megkapta azt a mondatot, hogy „te olyan ötletes vagy”. Véleménye szerint ez a kijelentés azonban egyáltalán nem állja meg a helyét. Azt sugallja ugyanis, hogy a világ kétféle emberből áll: azokból akiknek vannak ötletei és azokból, akiknek nincsen.

A szakember elmondta, hogy a hiedelmekkel ellentétben a tudomány mást mond erről a kérdésről. Állítása szerint a kutatók 2020-ban felfedezték, hogy az emberi agy naponta 6200 gondolatot hoz létre. Véleménye szerint az úgynevezett „ötletemberek” csupán annyival járnak előrébb, hogy tudják, hogyan hozzák ki ezekből a legtöbbet.

Hegarty szerint mindennek az alapja, hogy megfelelően kell táplálni az elmét

Véleménye szerint ehhez odafigyelően és sokoldalúan kell olvasni. Emellett lényeges, hogy a legjobb emberekkel vegyük magunkat körbe. Azt is hozzáteszi, hogy a cél elérése érdekében kerülni kell az értéktelen tartalmakat, amit a televízióban, illetve a közösségi médiában jelennek meg. Ehelyett olyan kihívást jelentő időtöltést kell választani, amely „feszesíti az elme-izmot” – tette hozzá.

A kreatív szakember második elengedhetetlen tanácsa, hogy meg kell tanulni figyelni: a két fül között a gondolatok állandó zúgása hallatszik. Véleménye szerint, a jó ötletek felismerése, – amikor éppen jönnek –, a gyakorlásról, az alkalmazhatóságról és az önbizalomról árulkodnak.

Azért vagyok itt, hogy bebizonyítsam, hogy mindenki ötletember. És hogy a bolygón minden ember többet hozhat ki a munkából és az életből, ha fejleszti a kreativitását.

– mondta a szakember.

A szakember előszeretettel oszt meg tanácsokat saját LinkedIn profilján, legutóbb arról írtunk, hogy mi a tíz tanácsa a kreatív szakmának.

(Borítókép:  Francois G. Durand / Getty Images)

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture  Facebook   és  LinkedIn   oldalát is.

Címkék