Az elmúlt egy évben szinte minden közösségi platform reklámtartalmaiban előtérbe kerültek a rövidebb videók, ami komoly kihívást jelent a vállalkozások számára költség és munka oldalról is. Ebben lehet nagy segítségükre a mesterséges intelligencia, ami felgyorsíthatja és egyszerűsítheti a marketinganyagok készítését. A K&H: üzletet ide! vevőszerzés 2024-ben konferenciasorozat győri állomásán ezért a Minner.hu szakértője bemutatta azokat a marketing trendeket és technikákat, amelyek segítségével tovább fejlődhetnek a vállalkozások.

A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző program idén azzal a céllal indított országos konferenciasorozatot, hogy segítse a hazai kkv-kat abban, hogy tudatosabban működjenek és az idei évben a növekedésre, vevőszerzésre fókuszáljanak, akár önállóan, akár egy másik vállalkozással kialakított partneri kapcsolat, kollaboráció által.

 A győri rendezvény egyik fő témája az volt, hogy milyen új trendek láthatók a vállalkozások marketing tevékenységében, különösen a közösségi média tartalmak szempontjából – olvasható a  K&H  közleményében .

Mándó Milán, a Minner.hu ügyvezetője elmondta, hogy:

Az elmúlt egy évben még inkább fókuszba kerültek a rövid, maximum 1,5 perces videók a közösségi média marketingben. Ez a kisebb vállalkozásoknak óriási kihívást okoz, hiszen a korábbi, akár plusz költség nélkül elkészíthető képes tartalmakkal ellentétben, videónként több tízezer forintos költségről beszélünk, nem is szólva arról, hogy az elkészítés jóval több közreműködőt – például szereplőt, vágót – és eszközt igényelhet.

A mesterséges intelligencia bevonása a kkv marketingbe

Az új tartalmakhoz persze új eszközök is rendelkezésre állnak, hiszen itt az AI, amit az élelmesebb magyar vállalkozások már el is kezdtek használni posztok gyártásához, a szövegötletek és a vizuális tartalmak generálásra is. Van azonban még hova fejlődni, hiszen a hazai cégek még így is le vannak maradva a marketing és a kommunikációs tevékenység intenzitásában. A Digiméter friss 2024-es felmérése alapján ugyanis a közösségi médiában jelenlévő cégek harmada (32 százalék) legalább hetente feltölt új, nem fizetett tartalmat, 38 százalékuk azonban csak 2-3 hónapnál ritkábban, azaz alkalmi jelleggel. Ezt kell tehát fokozni, amiben az AI segítséget jelenthet.

Így lehet jó partner az AI-ból

Az AI akkor alkalmazható jól, ha mellette megvan a vállalkozás kommunikációs stratégiája – azaz tudja, hogy kinek és miről akar kommunikálni. A kisvállalkozások többsége az AI-t poszt ötlet generálásra használja, ami jó kiindulási alap lehet, azonban nem érdemes egy az egyben átmásolni és azt a szöveget megosztani. Fontos ugyanis, hogy úgy szóljunk a célközönséghez, hogy azzal valóban felkeltsük az érdeklődést! Videós tartalom készítésénél feliratozásra, hangjavításra remekül használható, ráadásul úgy gyorsítja a videókészítést és fokozza a felhasználói élményt, hogy közben nem növeli a költségeket. Nemcsak tartalmak készítésére, de versenytárs-figyelésre, árfigyelésre is használható. Minden AI generált tartalmat át kell nézni, ellenőrizni kell, hogy jól értelmezte-e a feladatot.

A közös növekedés

A K&H: üzletet ide! program azt a szemléletmódot szeretné erősíteni, hogy a hazai vállalkozók gyorsabban, hatékonyabban növekedhetnek, ha partnerekként tekintenek egymásra. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával ugyanis mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerülhet, jobb piaci pozíciót érhet el, újat nyújthat a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti és a költségeket is mérsékelheti.

A vevőszerzés 2024-ben konferenciasorozat mellett ezért a K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat is segíti a kreatív együttműködési elképzelések megvalósítását, többek között, 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatással.

A pályázat és a konferenciasorozat részletei az alábbi linken található.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:  K&H)

Címkék