A Kids Industries stratégiai ügynökség kutatása szerint a közösségi médiában a lányok jelenleg globálisan vezető szerepet töltenek be aktivitás terén. Ezen kívül élen járnak a kreativitásban is: több rajongói alkotást, rajongói videót és fanfictiont készítenek, mint a fiúk.

A Kids Industries  kutatása szerint a 10-14 éves lányok nemcsak vezető szerepet töltenek be a közösségi média aktív használatában, hanem kreatív tartalmaikkal a digitális kifejezés világát is átformálják. A felmérés szerint a  lányok 45 százaléka lelkesen vesz részt a közösségi média használatában, ezzel szemben a fiúknak csak a 37 százalékára jellemző ez. A stratégiai ügynökség kutatása azt is kimutatta, hogy ez az egyenlőtlenség különösen a TikTok-on tapasztalható, ahol a lányok az aktív felhasználók 58 százalékát teszik ki, szemben a fiúk mindössze 42 százalékával.

Az ügynökség – aki a „rajongás″ jelenséget vizsgálta – azt is felfedezte, hogy a lányok jellemzően élen járnak a kreativitásban, mivel több rajongói tartalmat, rajongói videót és fanfictiont készítenek, mint a fiúk –  és nagyobb valószínűséggel működnek együtt másokkal a kreatív tartalmak létrehozásában. A fiúk ezzel szemben a videójátékért vannak oda, 84 százalékuk rendszeresen használja azt – olvasható a License Global cikkében.

A kutatás továbbá azt is kimutatta, hogy a YouTube-ot találták a legnépszerűbb videótartalom-platformnak a nemek között (a fiúk 57 százaléka, a lányoknak pedig a 39 százaléka jelölte kedvencnek a platformot). A TikTok a lányoknál szorosan a második helyen végzett a népszerűségi sorrendben (itt a lányok 28 százalékot tesznek ki, míg a fiúk 11 százalékot).

Egy olyan időszakban, amikor a közösségi médiában való részvétel számos kihívást jelent a mentális egészségre nézve, néhány ilyen közösségi vagy kreativitás-központú kezdeményezés igazán örvendetes és nagyon fontos is. A lányok igazi úttörőkké válnak, akik páratlan kreativitással, és a rajongói művészet iránti szenvedéllyel járnak az élen. Valóban ők alakítják az online elköteleződés és a kreatív kifejezésmód jövőjét – ismét megmutatva, hogy ők a rajongói kreativitás igazi úttörői!

– mondta Jelena Jelena Stosic, a Kids Industries stratégiai igazgatója a Marketing Beat cikke szerint.

A kutatás szerint a lányok rajongása sokkal inkább a közösségi médiához, a zenei sztárokhoz és a kreativitáshoz kötődik, míg a fiúké inkább a játékokra összpontosul (fiúknak 26 százaléka rajong inkább a játékokért, míg a megkérdezett lányoknál ez csupán a 8 százaléka). A lányok leginkább a rajzfilmeket vagy animációs műsorokat preferálják (ez 18 százalék), a második legkedveltebb kategória pedig a zenészek vagy együttesek (ez a lányok 16 százaléka, míg a fiúknak csak 1 százaléka).

(Borítókép: Westend/ Getty Images)

Címkék