Az AI Summit MediaFuture színpada számos nívós előadásnak és beszélgetésnek ad otthont. Farkas Zsolt, az Evolut Agency tulajdonosa arról mesélt, milyen AI-vezérelt ügynökségi megoldások segíthetik a cégeket a mindennapokban.
A régió legjelentősebb mesterséges intelligencia eseményén, a 2024-es AI Summiton hazai és nemzetközi szaktekintélyek vezetik be az érdeklődőket az AI legkülönbözőbb területeire. A teltházas rendezvényen a MediaFuture színpadán a közönség elé állt többek között vendégszerzőnk és azEvolut Agency tulajdonosa, Farkas Zsolt is, aki érdekfeszítő gondolatokat osztott meg arról, hogyan formálta, formálja a mesterséges intelligencia az ügynökségi munkát.
Mindenre van egy AI-megoldás
Farkas Zsolt elmondta, hogy főleg a kreatív területeken tapasztalható, hogy
a mesterséges intelligenciának köszönhetően kevesebb, de az AI-ban jártasabb munkaerőre van szükség
Ugyanakkor manapság az AI alkalmazása már nem egy unique selling point, hiszen már gyakorlatilag mindenki használja - például a szakember nagymamája is, aki az idősek otthonában barátnőinek is megmutatta a ChatGPT-t.
A különböző feladatokra különböző mesterségesintelligencia-programok állnak az ügynökségek rendelkezésére. Lead generálásra elérhető például az Apollo.io, a tömeges üzenetek személyes szabására remek eszköz többek között az Instantly.ai vagy a Crystalknows.ai, sales asszisztenciában pedig nagy segítség lehet a custom sales GPT, valamint a hideg hívásokra szakosodott Air.ai.
A kreatív tervezésben is számos program érhető el. Farkas Zsolt azonban óva int attól, hogy AI-generált képeket alkalmazzunk marketing célból, mivel manapság már ez sem kuriózum. Emellett a szövegírásban is fontos, hogy bár a mesterséges intelligencia nagyban segíti a munkát, ismerni szükséges a helyes, adott ügyfélre optimalizált promptok megfelelő alkalmazását.
A hirdetések területén a szakértő kiemeli a Triple Whale programot, amely kiemelkedő analitikai szolgáltatást nyújt. De elérhetők programok copy táblák létrehozására, optimalizációra és CRO feladatokra is - ez utóbbira remek eszköz lehet a Heatmap.com.
Nemcsak az ügynökségek, hanem a magánemberek is gyakran fordulnak az AI-hoz a közösségi médiás jelenlét erősítése érdekében. Farkas Zsolt ezen a területen is számos eszközt mutatott be. Az Engage-ai, az Upgrow.com, a Sprout Social vagy az Upfluence csak néhány az elérhető szoftverek körül.
AI és backoffice
Az operatív tevékenységek során is számos munkafolyamatot könnyíthet meg a mesterséges intelligencia. A megbeszélésekből készített memók írásától kezdve a projektmenedzsmenten át az információ gyűjtésén és feldolgozásán keresztül a transcriptek megírásáig mindenre elérhető olyan AI-megoldás, amellyel az ügynökségi munka felgyorsítható és leegyszerűsíthető.
Személyes tapasztalatot is megosztott a nézőkkel, és elárulta,
volt olyan ügyfele, aki azt kérte, hogy több órányi youtube videó anyagából készítsenek hírlevelet. A munkában nélkülözhetetlen volt a mesterséges intelligencia, hiszen a megfelelő program segítségével gyorsan és egyszerűen sikerült összeszedni a munka elvégzéséhez szükséges információkat.
Zárógondolatként a szakértő az alábbi gondolatokat osztotta meg a közönséggel:
- Az a jó AI, ami nem tűnik annak
- Az fog leelőzni, aki jobban tudja használni
- Híd az adat és a kreativitás között
- Ismerj meg 3 eszközt alaposan, mintsem 30 eszközt felszínesen