A YouTube az előző évben kezdte korlátozni a reklámblokkoló kiegészítőket alkalmazó felhasználókat. A platform most a harmadik féltől származó alkalmazásokkal számol le.

A kaliforniai székhelyű videómegosztó, a YouTube 2023-ban kezdte el tesztelni a reklámblokkolót alkalmazó felhasználók korlátozását azért, hogy minél több felhasználót tereljen át a fizetős YouTube Premium szolgáltatásra. A cél érdekében tavaly tavasz óta az ad blocker-hez nyúló felhasználók felugró ablakokkal találkozhatnak, amely figyelmezteti őket, hogy nem kívánatos eszközzel élnek. A szigorításokat eddig azonban meg lehetett kerülni harmadik féltől származó eszközökkel.

Ezentúl nehezebb lesz alternatív megoldásokat találni a reklámok kikerülésére. A videóplatform április közepén szigorította szabályzatát a harmadik féltől származó appokra vonatkozóan, melyben kiemeli a hirdetésblokkolókat. Azok a felhasználók akik a hirdetések megjelenítését tiltó eszközöket, alkalmazásokat használnak nehézségekbe ütközhettek a cég tájékoztatása szerint. Például egy hibaüzenet keretében egyáltalán nem engedi megtekinteni ezeknek a felhasználóknak a megnézni kívánt videót – számolt be róla a HWSW.

A platform emellett kiemeli, hogy ad blocker-ek használata ellehetetleníti az alkotókat a díjazások csökkenése miatt. Ráadásul a YouTube szerint a fejlesztők sértik a cég API-jának felhasználási feltételeit is: ebből kifolyólag azt ajánlja a felhasználóknak, hogy válasszák az előfizetéses Premium csomagukat.

A hirdetésblokkolókat szolgáltató fejlesztők szerint a szigorításoknak már most érezhető hatása van: több ezer felhasználó törölte le böngészőjéből az addig használt reklám korlátozókat. A YouTube figyelmezhető üzenetei eleinte csak akkor jelentek meg, amikor egy adott felhasználó laptopról vagy asztali számítógépről, illetve Chrome böngészővel próbálta megtekinteni a videókat. Ekkor sokan úgy próbálták meg kihasználni a rendszert, hogy másik böngészőt használtak. A Microsoft Edge böngészőhöz készített adblockerek telepítése 30 százalékkal nőtt meg 2023 októberben a szeptemberi hónaphoz képest. Egy másik hirdetés korlátozó szolgáltatás, az AdLock mintegy 30 százalékkal több napi telepítést és eltávolítást jelentett októberben az előző hónaphoz képest.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Matt Cardy / Getty Images )

Címkék