Hatalmas mennyiségű látogatót vonzottak a népszerű hírportálok és élő közvetítések – mutatjuk, mely tudósításokra voltak az emberek a leginkább kíváncsiak.

Az olyan fontos események, mint a tegnapi önkormányzati és EP választás, az online médiumok számára óriási versenyt jelentenek a látogatókért. Az ilyenkor elért számok ugyanis nemcsak a kattintások mennyisége miatt mérvadók; azt is mutatják, mely hírszolgáltatókat találják az olvasók és nézők a legmegbízhatóbbnak. Az idei hírverseny végeredménye tartogatott meglepetéseket – különösen az élő közvetítések terén tapasztalhattunk kiemelkedő adatokat.

Online hírverseny

Az online hírportálok esetében a Gemius adatai alapján a top 10-es élmezőny az alábbiak szerint alakult:

index.hu – 1 074 740 látogató

telex.hu – 785 060 látogató

24.hu – 756 908 látogató

blikk.hu – 736 508 látogató

portfolio.hu – 735 760 látogató

origo.hu – 700 264 látogató

infostart.hu – 420 988 látogató

magyarnemzet.hu – 410 244 látogató

hvg.hu – 391 068 látogató

borsonline.hu – 370 600 látogató

Az online hírverseny győztese az Index, amely közel 290 000-rel több látogatót ért el, mint a második helyezett Telex. A dobogó harmadik fokára a 24.hu került.

A portálok az ilyenkor szokásos percről-percre tudósítások mellett olyan megoldásokkal is tarkították a repertoárjukat, mint például az interaktív térképek, amelyek segítségével az olvasók valós időben követhették nyomon a választások részeredményeit. A hírportálok emellett dedikált, az eredményeket grafikonos illusztrációkkal is mutató fejléceket is bevetettek annak érdekében, hogy folyamatosan visszacsalogassák a látogatókat.

Online közvetítések

Az idei választások különlegessége volt, hogy a korábbi alkalmaktól eltérően sokkal erősebben voltak jelen a youtube-on elérhető online közvetítések, amelyek rekord nézettséget generáltak.

 

Partizán: 1 437 000+ megtekintés

Telex: 525 000+ megtekintés

ATV: 260 000+ megtekintés

Spirit FM: 188 000+ megtekintés

Ultrahang: 96 000+ megtekintés

HVG: 58 000+ megtekintés

Index: 52 000+ megtekintés

Az élő közvetítések terén egyértelműen a Partizán vitte a prímet, amely a választásokat megelőző teljes kampányidőszakban kiemelkedő online jelenléttel rendelkezett. A Telex közvetítése bár a dobogó második fokára jutott, körülbelül csupán harmadannyi nézőt vonzott a képernyő elé, mint a Partizán. A harmadik helyezett ATV-nek pedig a Telex nézőszámának felét sikerült elérnie.

A streaming térhódítása

A választási streamek sikere egyértelműen bizonyítja, hogy nemcsak a nyomtatott, hanem az online sajtónak is fel kell kötnie a nadrágját, ha lépést kíván tartani a videós tartalmakkal. Az élmezőnyből láthatjuk, hogy a Telex, a HVG és az Index már sikeresen nyitott a streaming irányába, de várható, hogy a többi nagy portál is elindul ezen az úton.

A streaming iránti igény továbbá felveti annak kérdését, hogy szükséges lehet-e a jövőben olyan platformok létrehozása, amelyek a YouTube-ról a saját portálokra helyezik át ezeket a tartalmakat, további hirdetési és szponzorációs lehetőséget biztosítva.

Címkék