Hatalmas mennyiségű látogatót vonzottak a népszerű hírportálok és élő közvetítések – mutatjuk, mely tudósításokra voltak az emberek a leginkább kíváncsiak.
Az olyan fontos események, mint a tegnapi önkormányzati és EP választás, az online médiumok számára óriási versenyt jelentenek a látogatókért. Az ilyenkor elért számok ugyanis nemcsak a kattintások mennyisége miatt mérvadók; azt is mutatják, mely hírszolgáltatókat találják az olvasók és nézők a legmegbízhatóbbnak. Az idei hírverseny végeredménye tartogatott meglepetéseket – különösen az élő közvetítések terén tapasztalhattunk kiemelkedő adatokat.
Online hírverseny
Az online hírportálok esetében a Gemius adatai alapján a top 10-es élmezőny az alábbiak szerint alakult:
index.hu – 1 074 740 látogató
telex.hu – 785 060 látogató
24.hu – 756 908 látogató
blikk.hu – 736 508 látogató
portfolio.hu – 735 760 látogató
origo.hu – 700 264 látogató
infostart.hu – 420 988 látogató
magyarnemzet.hu – 410 244 látogató
hvg.hu – 391 068 látogató
borsonline.hu – 370 600 látogató
Az online hírverseny győztese az Index, amely közel 290 000-rel több látogatót ért el, mint a második helyezett Telex. A dobogó harmadik fokára a 24.hu került.
A portálok az ilyenkor szokásos percről-percre tudósítások mellett olyan megoldásokkal is tarkították a repertoárjukat, mint például az interaktív térképek, amelyek segítségével az olvasók valós időben követhették nyomon a választások részeredményeit. A hírportálok emellett dedikált, az eredményeket grafikonos illusztrációkkal is mutató fejléceket is bevetettek annak érdekében, hogy folyamatosan visszacsalogassák a látogatókat.
Online közvetítések
Az idei választások különlegessége volt, hogy a korábbi alkalmaktól eltérően sokkal erősebben voltak jelen a youtube-on elérhető online közvetítések, amelyek rekord nézettséget generáltak.
Partizán: 1 437 000+ megtekintés
Telex: 525 000+ megtekintés
ATV: 260 000+ megtekintés
Spirit FM: 188 000+ megtekintés
Ultrahang: 96 000+ megtekintés
HVG: 58 000+ megtekintés
Index: 52 000+ megtekintés
Az élő közvetítések terén egyértelműen a Partizán vitte a prímet, amely a választásokat megelőző teljes kampányidőszakban kiemelkedő online jelenléttel rendelkezett. A Telex közvetítése bár a dobogó második fokára jutott, körülbelül csupán harmadannyi nézőt vonzott a képernyő elé, mint a Partizán. A harmadik helyezett ATV-nek pedig a Telex nézőszámának felét sikerült elérnie.
A streaming térhódítása
A választási streamek sikere egyértelműen bizonyítja, hogy nemcsak a nyomtatott, hanem az online sajtónak is fel kell kötnie a nadrágját, ha lépést kíván tartani a videós tartalmakkal. Az élmezőnyből láthatjuk, hogy a Telex, a HVG és az Index már sikeresen nyitott a streaming irányába, de várható, hogy a többi nagy portál is elindul ezen az úton.
A streaming iránti igény továbbá felveti annak kérdését, hogy szükséges lehet-e a jövőben olyan platformok létrehozása, amelyek a YouTube-ról a saját portálokra helyezik át ezeket a tartalmakat, további hirdetési és szponzorációs lehetőséget biztosítva.