Az Instagram megelőzte a kínai platformot a világ legtöbbet letöltött alkalmazásaként rövid videós funkciója, a Reels segítségével.

Az Instagram megelőzte a TikTokot, miután a Reels nevű rövid videós funkció segítségével visszaszerezte a kínai tulajdonú riválisától az első helyet a világ legtöbbet letöltött alkalmazásainak versenyében. Az Instagram 2020-ban indította el a Reels-t, amelyet a TikTok utánzatának tekintenek, vélhetően ez segített a platformnak abban, hogy visszatérjen a csúcsra.

Az alkalmazást 2023-ban világszerte 767 milliószor töltötték le, ami 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, szemben a TikTok 733 millió letöltésével, amely 4 százalékkal nőtt. 2018 és 2022 között a TikTok volt a legnépszerűbb a letöltések terén – olvasható a The Guardian cikkében.

A Sensor Tower piackutató cég, amely összeállította az adatokat, azt mondta, hogy az Instagram újjáéledése „valószínűleg a Reels funkció népszerűségének köszönhető″, valamint más funkcióinak, például a fotómegosztásnak és a Stories videó funkciónak, amely viszont a Snapchat alkalmazás nyilvánvaló másolata.

Farhad Divecha, az Accuracast brit székhelyű digitális marketingügynökség tulajdonosa és ügyvezető igazgatója szerint az Instagram profitált abból, hogy gyorsan reagált a TikTok egyre nagyobb térhódításra. Hozzátette azt is, hogy ebben a szélesebb demográfiai vonzereje is segít. 

Szerintem az Instagram mellett szól, hogy szélesebb közönségréteget szólít meg, és nincs meg benne az a – csak gyerekeknek való – felhang, amit egyesek a TikTok-hoz társítanak

 – mondta.

A Sensor Tower szerint az Instagramnak közel 1,5 milliárd havi aktív felhasználója van, a TikToknak alig több mint 1,1 milliárd. A TikTokon azonban az aktív felhasználók naponta átlagosan 95 percet töltenek az alkalmazáson, míg az Instagramon 62 percet.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és az Instagram anyavállalatának, a Metának a vezérigazgatója az elmúlt években a TikTokot komoly fenyegetésként azonosította. 2022-ben azt mondta, hogy cége alkalmazásainak számos versenytársa van, és hogy a TikTok-hoz hasonló platformok túl gyorsan növekednek. Ugyanebben az évben arról is beszámoltak, hogy a Meta egy republikánus tanácsadó cégnek is fizetett, hogy azok riválisukkal szemben erősítsék a közvélemény bizalmatlanságát.

A TikTok az Egyesült Államokban jelenleg is komoly politikai ellenállással néz szembe, ugyanis a kínai tulajdonlás folyamatos aggodalomra ad okot a USA szerint. Ezen a héten amerikai törvényhozók kétpárti csoportja törvényt terjesztett elő, amely a pekingi székhelyű ByteDance-nek – a TikTok anyavállalatának – körülbelül hat hónapot ad arra, hogy elidegenítse az alkalmazást, vagy tilalom alá kerüljön. De A platformnak Európában is meg kell vívnia a maga csatáit.

(Borítókép: Getty Images Hungary)

Címkék