Bár a Threads nincs túl előkelő helyen a közösségi médiumok sorában, legalábbis ami a megítélést és a látogatószámot illeti, ez nem jelenti azt, hogy ne lenne ígéretes eszköz a márkák kezében, főleg, mivel a hírek szerint már elkezdték tesztelni a reklámok megjelenítését a platformon. A Threads titkairól és trükkjeiről Székely Ritát, a Dialogue Creative Company Social Media Group Head-ét kérdeztük.

A Threads, a Meta "mikroblog"-alkalmazása az X (Twitter) versenytársaként pozícionálja magát, így fő fókuszát hasonlóképpen a szöveges tartalmak adják. Itt azonban a hangvétel könnyedebb és közvetlenebb. A médium ugyan a közösségi platformok között még mindig újnak számít a régi motorosokhoz képest, az ősszel átlépte a 275 milliós aktív havi user-számot. Csak tavaly április és szeptember között 75 millió felhasználóval növekedett ez a mutatószám.

Miért érdemes a márkáknak jelen lenniük?

“Egy olyan social media oldal, ami az indulását követő másfél éven belül képes ilyen adatokat produkálni, nehezen hagyható figyelmen kívül” - mondja Székely Rita.

“Vállalkozásként, illetve márkaként mindig izgalmas egy új social csatorna meghódítása, az arra vonatkozó stratégia kialakítása. Érdemes-e erre a felületre is fókuszálni a jól bejáratott óriások mellett? A rövid válaszom az, hogy igen. A hosszú pedig az, hogy naná, mert bár egyelőre nem használják természetesen olyan sokan, mint az egyéb jól bejáratott Meta felületeket, a trendek bíztatóak”.

Mint a szakember hozzáteszi, a felhasználók közül sokan naponta többször megnyitják az alkalmazást, sokáig scrollozzák. A rendszeresen visszatérő felhasználók nagy hajlandóságot mutatnak interakciókra, és naponta akár több alkalommal is posztolnak. A márkánk számára ez mind-mind egy lehetőség elérni, interakcióra bírni a célcsoportot.

További fontos szempontként emeli ki a demográfiai megoszlást: mint mondja, bár ez egy új, friss app, “nem szabad azt feltételezni, hogy egyből rárepülnek a tinik”. Ezen a felületen a statisztikák szerint a 25-34 év közötti felhasználók felülreprezentáltak, őket a 18-24 éves, majd pedig a 35-44 éves felhasználók követik. 

“Érdemes ezt figyelembe venni, amikor arról döntünk, hogy tényleg be kell-e emelni az állandó kommunikációs felületek közé.”

Hogyan használhatják a cégek a Threadst?

A médium kiválóan alkalmas a közvetlenebb, informálisabb kommunikációra, a rövid üzenetek eljuttatására és arra, hogy gyorsan válaszoljunk a követők kérdéseire. Emellett izgalmas tartalom és mozgósítóerő lehet, ha lehetőséget adunk a vásárlóknak, hogy bepillantsanak a márka „kulisszái mögé“. Ahogy az Instagramon és a TikTokon, úgy a Threadsen is érdemes meglovagolni az aktuális trendeket, de még jobb, ha nekünk sikerül viralizálnunk egy-egy hashtaget vagy tartalmat.

“Mostanra elég jól megtanulta mindenki, hogy az átlagos felhasználók egyre rövidebb tartalmakat fogyasztanak. A Threads felületén az átlagos eltöltött idő 3 perc körül alakul, úgyhogy érdemes ezt szem előtt tartani, amikor a grafikus animálja a következő 16,5 perces edukatív videót...Ezen a felületen is a rövid, aktualitásokra reagáló témákkal, a kulisszák mögé beengedő tartalmakkal lehet legjobban hasítani, illetve az egyik – szerintem – legnagyobb és legbevállalósabb erővel, a humorral.”

A Threads-en a kulcsszó a frappáns, amely talán minden más platformnál inkább érvényes itt. Lehet a tartalom szöveg, kép, videó vagy ezek keveréke, a lényeg, hogy megragadja a figyelmet: egy márkához kapcsolódó mém, egy trendi popkulturális pillanat kiaknázása vagy egy márkaegyüttműködés bejelentése.

Rita néhány olyan brandet is kiemel, amelyek jó példával járnak elöl a Threadsen.

“A Duolingo ezen a felületen is toppos kommunikációt csinál, nem fél beszállni a trendekbe, emellett szórakoztatóak és viccesek a tartalmai. A Ryanairt itt is kötelező követni, irigylésre méltó a lazaságuk, bár a tiktokos stílustól ez itt sokkal szolidabb. A Wendy's itt is szuper inspiráció lehet. Nem is olyan rég volt például egy posztjuk, ami trendként ment végig a Threadsen, és ők is beszálltak. Ebben a poén az, hogy a két kép mobil appon összecsúsztatható, és így kiadhatnak egy extra formát. (Ebbe még most sincs késő beszállni – kacsint, kacsint.)”

“Az egyik legnagyobb, leggyorsabban növekvő oldal, a Marvel szintén nagyon jó minőségű tartalmakat hoz. És ha már mozi, akkor érdemes megemlíteni a Star Wars oldalát is, ahol szintén mindig vár egy-két kedves poén.”

Mint mondja, összességében a toplistákon végző oldalak értelemszerűen vezető márkák, kiemelt influencerek lesznek, legtöbbször.

“Azt érdemes szerintem elvinni innen, hogy szinte minden oldalon fókuszban vannak a szöveges, humoros, rövid posztok. Akinek ez passzol a márkájához, szerintem ne hagyja ki.”

Végül a szakember néhány hibáról is szót ejt, amit érdemes elkerülniük azoknak, akik sikeresek szeretnének lenni a Threads-en:

  • Ne legyen túl hosszú a poszt, se szövegesen se másodpercek alapján.
  • Ne féljünk incselkedni más márkákkal, megosztani tartalmakat.
  • Amennyire csak lehet, maradjunk őszinték, egyszerűek, lazák.
  • Ne képezzük/videózzuk túl a posztokat. Itt még működik a sima text post, és számos további formátum és kombó van, amikkel izgalmasabbá tehetjük a feedünket.
  • Ahogy minden oldalnál, itt is érdemes duplán átgondolni a stratégiát, és azt, hogy mit tudunk ezen a felületen nyújtani a fogyasztóknak, célcsoportnak.

Címkék