A Media Regatta 2024 helyszínén készült interjúsorozatunk zárásaként Márton Szabolcs Farkas Zsoltot, az Evolut Agency tulajdonos-ügyvezetőjét kérdezte vitorlázásról, szakmáról és sok minden másról.
Farkas Zsolt elmesélte, hogy az Evolut lifestyle branding agency 2020-ban indult, közvetlenül a Covid-19 járvány előtt, ami kihívásokkal tarkított, de egyben lehetőségekkel teli időszakot is jelentett. Az Evolut erős tartalommarketinggel és live eseményekkel gyorsan felépítette ügyfélkörét.
Digitális marketing trendek
Farkas Zsolt elmondta, hogy az Evolut különösen a Tiktok korai felfutása idején használta ki a platform adta lehetőségeket. Az ügynökség mostanra nemzetközi piacon is jelen van, különösen a Benelux régióban és Svájcban.
A beszélgetés során szó esett a felhasználók által generált tartalmak (UGC – user generated content) fontosságáról. A szakember szerint a UGC egyre fontosabb szerepet tölt be a digitális marketingben, mivel az autentikus, közönséghez közel álló tartalmak hatékonyabban érik el a fogyasztókat, mint a hagyományos influenszerek által készített kontentek.
„Régen a UGC-t talán tesztimóniának, ajánlásnak hívtuk; fotózd le az üdítőt, küldd be, és akkor nyerhetsz valamit. Ez volt a régi UGC. Mára erre egy iparág épült fel, és ez konkurál az influenszerekkel, az egész influenszer marketinggel és az influenszer szakmával. Merthogy a user generated content videó sok esetben a márka platformján jelenik meg. Nem kell sokat fizetni az ilyen típusú tartalomgyártóknak, mert ők nem véleményvezérek; ők lelkes, általában fiatal lányok, fiúk, akik felmondanak egy scriptet, van egy jó fizimiskájuk, van egy jó kiállásuk, és izgalmassá teszik a videót. Ennek az első hírnökei voltak Magyarországon a Dorkó Tiktokja, a Mobilfox Tiktokja, akár a Hell Tiktokja. Most már nagyon sok márkának van csatornája, és nagyon sok márka alkalmaz ilyen típusú kontent-kreátorokat, akik akár ki is tudják nőni magukat influenszerré.”
Mit hoz a jövő?
A jövőbeni trendekről beszélve Farkas Zsolt kiemelte a mesterséges intelligencia (AI) és a rövid formátumú tartalmak, mint például a Tiktok és Youtube Shorts jelentőségét. Szerinte az AI és a digitális tartalomgyártás gyors fejlődése meghatározó lesz a következő években.
Néz meg a teljes adást!
Ha lemaradtál róla, nézd meg előző adásunkat is, amelyben szerepcserével Farkas Zsolt kérdezte Márton Szabolcsot.