Manapság a TikTok mindenütt jelen van, ezt pedig a hirdetők kihasználják. A MediaRadar jelentése szerint ugyanis 2023 negyedik negyedévében a platformon a reklámokra költött összeg elérte az 1,2 milliárd dollárt, azaz jelenlegi árfolyam szerint 434 milliárd forintot. Ez 43 százalékos növekedést jelent az év első negyedévében a hirdetők által kifizetett 805 millió dollárhoz képest. A jelentés szerint az Amazon, az Apple, a Comcast, a DoorDash és a The Walt Disney Company költötte a legtöbb pénzt a platformon való reklámozásra 2023-ban. A TikTok-on átlagosan 11 800 vállalat 318 millió dollárt költött havonta.
Az is kiderül az adatokból, hogy a reklámköltés az év során emelkedett, a második negyedévben 896 millió dollárt, a harmadik negyedévben pedig 962 millió dollárt ért el. 2023 egészében közel 30 000 vállalat, amely több mint 35 500 márkát reklámozott, 3,8 milliárd dollárt költött a TikTok-on – állapította meg Marketingbrew a MediaRadar felmérése alapján.
A TikTok népszerűsége valószínűleg nem fog egyhamar megállni. Az Insider Intelligence és az eMarketer 2023-as elemzése szerint 2025-ben ráadásul a platformon eltöltött napi percek száma megelőzi a Facebookon eltöltött percek mennyiségét. A MediaRadar jelentése szerint a média- és szórakoztatóipari cégek 2023-ban több mint 1 milliárd dollárt költöttek a TikTok-ra, ami a tavalyi teljes reklámköltés közel 30 százalékát tette ki. A kiskereskedők több mint 500 millió dollárt, míg a technológiai hirdetők (beleértve az elektronikai, szoftver- és telekommunikációs cégeket is) 314 millió dollárt költöttek.
A TikTok az elmúlt években tapasztalt hatalmas növekedése kulcsfontosságú lehetőséget biztosít a rendkívül elkötelezett, gyakran fiatal közönség eléréséhez, miközben a hírfolyamukat görgetik
– mondta Todd Krizelman, a MediaRadar társalapítója és vezérigazgatója egy sajtóközleményben.
Februárban a Universal Music Group – ami olyan jelentős zenészeket képvisel, mint Taylor Swift vagy Drake – elkezdte kivonni dalait a TikTok-ról, miután a két cég nem tudott új szerződéses megállapodásra jutni. A jelenség hatására egyes hangok a TikTok visszaesését várják.
Érdekes lesz látni, hogy az UMG-vel való megoldatlan viszály hogyan befolyásolja a platformon történő hirdetéseket, és hogy vajon a zenei korlátozás elüldözi-e a felhasználókat, akik így többé nem férnek hozzá kedvenc előadóikhoz
– mondta Krizelman.
(Borítókép: Sean Gallup/Getty Images)