A népszerű képmegosztó bár sok esetben nem a hirdetők első gondolata, érdemes kihasználni a benne rejlő potenciált.

A Pinterestet ugyan gyakran hagyják ki a közösségi médiára épülő marketing-stratégiából, a havi 518 millió felhasználót nagy hiba lenne figyelmen kívül hagyni. Nemcsak a nagy mennyiség, hanem a platform adta különleges lehetőségek miatt is, amelyek a niche piacok számára valódi aranybányát jelenthetnek. A képmegosztó kreatív csapata által megálmodott új kampány is ezt helyezi a középpontba: a mozifilmek látványvilágát idéző reklámvideókban olyan felhasználói szegmenseket mutat be, amelyek érdekesek lehetnek a hirdetők számára is.

A Find Your Aesthetic középpontjában a Z-Generációt megtestesítő felhasználó áll, aki egy Alíz csodaországához hasonló világban találja meg önmagát.

A Whatever You're Into egy valódi Pinterest user történetét meséli el, aki a platform segítségével tanult meg kötni. A reklámfilm bemutatja, hogyan segíthet a Pinterest az ötletek megvalósításában, és hogyan alakíthat egy hobbit akár vállalkozássá.

A Queen of the Concert azt eleveníti meg, amelyre a userek a leggyakrabban használják a platformot: a tökéletes party-outfit felkutatását.

A kampány bemutatja, hogy a Pinterest miként segíthet a felhasználóknak abban, hogy szabadon felfedezhessék és kialakíthassák egyedi énjüket. A képmegosztó azonban több, mint személyes boardok tömkelege. A böngészés során ugyanis a userek gyakran bukkannak olyan különleges termékekre, amelyeket szívesen meg is vásárolnak.

Megláttuk a lehetőséget, hogy kihasználjuk a Pinterest egyedülálló személyre szabhatóságát

– mondta Xanthe Wells, a Pinterest globális kreatív részlegének alelnöke.

Inspiráló hirdetések

Az új hirdetési platformokat kereső cégek és vállalkozások számára a Pinterest remek alternatíva lehet - különösen akkor, ha a termékeik olyan szegmensekbe tartoznak, amelyek nagy népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében. Egy esküvőjére készülve inspirációt gyűjtő user számára egy különleges dekorációs elemeket kínáló webshop hirdetése akár azonnali vásárlást is eredményezhet. De nagy a potenciál bármilyen niche szegmens számára, amelynek az egyediség és az önmagunk felfedezésének izgalmas útja egybecseng a profiljával.

A platformban rejlő vásárlóerőt alátámasztja a Pinterest kutatása is, amely szerint a heti rendszerességgel Pinteresten böngésző Z generációs felhasználók 84%-a úgy véli, hogy az ízléséhez és stílusához illő termékekkel találkozik a Pinek között.

A Pinterest az a tér, ahol az emberek virtuálisan felfedezhetik és kialakíthatják egyedi identitásukat, majd valóra is válthatják azt. Ez pedig a keresésen és a Pinek mentésén túl a platformon történő vásárlásra is kiterjed

– tette hozzá Wells.

A Pinterest a hirdetés bevételeket nézve az előrejelzések szerint jó évre számíthat: 2024-ben 17,3 százalékos növekedésre számíthat. A Pinteresthez hasonló platformok növekedését azonban Ian Whittaker médiaelemző szerint a hirdetők „minőséghez való ragaszkodása” korlátozhatja, mivel a kiadások egyre inkább a piacvezetőknél koncentrálódnak.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Vizerskaya / Getty Images)

Címkék