Elon Musk cége annak ellenére kezdett el reklámozni az X-en, hogy a milliárdos, korábban nem látta értelmét a Tesla hirdetésének.

A Tesla elkezdett reklámozni az X-en – közölte február 8-án a Marketing/Beat.

Elon Muskot korábban a Tesla-rajongók kérdezték arról, hogy miért nem hirdet az X felületén – mire ő csupán annyit felelt, hogy „utálja a reklámokat”.

2023 májusában azonban enyhült a véleménye, ugyanis Musk azt mondta a vállalat részvényeseinek, hogy megkezdik a Tesla reklámozását.

Kipróbálunk egy kis reklámozást, és meglátjuk, hogyan megy

– mondta akkor.

A bejelentés ellenére a Tesla vezére eddig nem élt a lehetőséggel, azonban most változni látszik a dolog. Az X felhasználói ugyanis arra lettek figyelmesek, hogy Tesla-hirdetések jelennek meg a hírfolyamban. Ez összefügghet azzal, hogy a Tesla negyedik negyedéves bevétele nem hozta a várt számokat. Ennek hatására a cég részvény árfolyamának növekedése is csúnyán visszaesett.

Miután tavaly novemberben Elon Musk egyetértett egy antiszemitának nyilvánított bejegyzéssel, rengeteg felháborodott hirdető határolódott el a Tesla-vezértől, és hagyta el a –már ugyancsak Musk kezében lévő – X-etMusk ekkor úgy nyilatkozott, hogy a hirdetők „zsarolni” próbálják a kilépésekkel.

New York Times DealBook csúcstalálkozóján Musk nyíltan bírálta a nagy nemzetközi márkákat, például a Walt Disney-t, az Apple-t, az IBM-et és a Coca-Colát, amiért elhagyták az X-et. Ez közel 60 millió font – vagyis több mint 27 milliárd forint –, bevételkiesést jelentett akkor a platformnak.

Az incidens óta az X zuhanó reklám bevételekkel néz szembe, a Tesla bevételei is elmaradnak a várakozásoktól, tehát feltételezhető, hogy Musk ezért enyhített a reklámokkal kapcsolatos szigorú elvén.

(Borítókép: Justin Sullivan/Getty Images)

Cimkék