A Meta platformjainál az a cél, hogy 2026 végéreAI-jal készített reklámok és marketingkampányok fogadják a felhasználókat.
A cégcsoportnak több mint 3,4 milliárd felhasználója van platformjain, mint a Facebook vagy az Instagram. Mivel felhasználási feltételeiket májusban módosították, most már minden európai felhasználó segíti a Meta AI szoftverének tanítását, hacsak nem rendelkezett máshogy.
A legfrissebb hírek szerint a Meta a jövőben egy megadott büdzsé és egy fotó alapján reklámcélból szövegeket, képi anyagokat és videókat generálna, sőt beállítaná a lehetséges célközönséget és hirdetési paramétereket, a megadott összeghatár szerint. Az AI így több különböző reklámtípust jeleníthetne meg a felhasználók számára, attól függően, hogy hol élnek.
A Facebook és az Instagram a bevételek nagy részét a reklámoknak köszönheti, így nem meglepő, hogy próbálnak a hirdetők számára új felületeket és eszközöket nyújtani, főleg miután a marketingpiac egyre több területén terjed el az AI használata. Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazjatója a múlt héten azt nyilatkozta, hogy a hirdetőknek olyan AI-termékekre van szükségük, amelyek a nem túl távoli jövőben „mérhető, nagy léptékű eredményeket” hoznak.
A vállalat célja egy olyan mesterséges intelligencia által vezérelt, egyablakos kezelőfelület létrehozása, ahol a vállalkozások célokat tűzhetnek ki, költségvetést határozhatnak meg és a platformra bízhatják a logisztikát
– tette hozzá Zuckerberg. Az új felület feltételezhetően hasonlóan működne, mint a mostani Meta Business Suite, csak az AI által automatizált folyamatokkal.