Tágítani igyekeznek a száraztésztához hagyományosan kapcsolódó asszociációs mezőt, és a családot összekovácsoló erőként mutatják be a világ egyik legegyszerűbb ételét.

A tésztáról alkotott kép sokáig úgy élt az ember fejében, mint ami sietős hétköznapokhoz, egyedül töltött estékhez, elfoglalt egyetemisták életéhez kapcsolódik. Ha valaki egyszerű, de kiadós ebédet, vacsorát szeretne, és nincs túl sok ideje vagy kedve főzni, akkor jól jön, ha van kéznél egy csomag száraztészta. A Republic Group és a Gyermelyi azonban igyekszik leszámolni ezekkel az elterjedt sztereotípiákkal, és új kampányukban a nagy, közös, családi ebédek főételévé teszik a tésztát. A tésztafőzés időtakarékosságát ugyanakkor továbbra is értékként hangsúlyozza, azt üzenve, hogy a drága időnek nem a főzéssel kell elmennie, hanem az inkább az együttléttel telhet meg.

A rövid reklámfilm szerint pedig ebben mindenki egyetért. A kertes ház különböző pontjain egyedül, a saját terükben foglalatoskodó családtagok a gyerekektől a nagyszülőkig egyből, mindenféle időhúzás nélkül elindulnak a kertben, verőfényes napsütésben megterített asztal felé, amikor szólnak nekik, hogy kész az ebéd. Minden nagyon gyorsan történik, az ebéd szinte azonnal elkészül, miután a családfő a konyhában tevékenykedő anya kezébe nyomja a frissen megvásárolt tésztát. A reklámfilm a hagyományokhoz kapcsolódik azzal, hogy az anya készíti az ebédet. A szeptember végétől decemberig futó kampány ugyanakkor eltávolodik a tradícióktól abból a szempontból, hogy az őszi időszakban nem hűvös időben, hanem nyári környezetben ábrázolja a szereplőket.

Asztalhoz ültetni az embereket

A tésztamárka a Republic reklámügynökséggel készítette el a kampányt, amelynek szlogenje: „Gyermelyi, amiben egyetértünk”. A mondat a brand közösségépítő erejét tükrözi, az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Ugyanakkor azt is üzeni, hogy az étkezés az együttlét ünnepe, nemcsak szimpla, funkcionális szükségszerűség. A Gyermelyinek és egy jó kis tésztás fogásnak pedig megvan az ereje ahhoz, hogy az asztalhoz ültesse az embereket egy olyan korban, amikor egyre inkább hajlamosak vagyunk rohanva, ott, ahol éppen vagyunk bekapni néhány falatot – talán éppen egy tésztás fogást. Az üzenet így némiképp az étkezési trendek árjával szemben úszva a márka hosszútávú imázsépítése mellett az emberek mindennapjait is szeretné átformálni, felhívva a figyelmet az együtt töltött minőségi idő fontosságára.

A reklámfilmet Herendi Gábor rendezte, aki, mint elmondta, számos Gyermelyi reklámfilmet készített már, így a forgatókönyvet olvasva azonnal tudta, hogy olyan TVC-t fognak gyártani, "amit igazán szeret majd a megrendelő: kedves, családi, hétköznapi történetet, amit áthat a szeretet és a jókedv."

Márkaépítési stratégiájának következő lépcsőfokaként a Gyermelyi a termékekhez kapcsolódó pozitív érzelmeket helyezi a középpontba. Ennek kapcsán Bokros Gábor, a Gyermelyi marketing igazgatója elmondta, az új reklámfilm készítése során arra törekedtek, hogy ne csupán a termékeiket, hanem az azokhoz kapcsolódó érzéseket és élményeket mutassák be.

“Mindenkinek vannak közös, meghitt pillanatai, amelyekben érezhető az összhang. A mi szlogenünk pontosan ezt fejezi ki: „Gyermelyi, amiben egyetértünk.”

“A Gyermelyi brandépítésének következő etapja tükrözi a márka minőségi termékeiből táplálkozó filozófiáját és értékeit. Könnyen megszerethető, közérthető, minden elemében hazai. A hosszú távon jól használható, általános jó érzést keltő filmen túl pedig érdemes vetni egy pillantást a kampány hagyományostól eltérő elemeire is, amelyek szintén visszaigazolt és osztatlan sikert arattak a fogyasztók körében. Ez a kampány egyszerre lett sós és édes”

– tette hozzá Ónodi-Szabó Mátyás, a Republic Group kreatívigazgatója.

A videó narrátora Lux Ádám, operatőre Szatmári Péter, a sok kommentelő által dicsért zene pedig Hrutka Róbert nevéhez fűződik.

Mennyi idő valójában 3 perc?

A kampányhoz innovatív, városszerte oszlopokon, megállókban elhelyezett köztéri hirdetések is kapcsolódnak, melyek a köztéri hirdetések egyik új trendjébe, a dinamikus és interaktív plakátokéba illeszkednek. Az egyik, megállóban található hirdetés például az expressz, három perc alatt elkészülő tésztákra egy élő visszaszámláló segítségével hívja fel a figyelmet, ahol addig peregnek a számok, míg el nem készül az étel. Egy másik kreatív szintén a tésztafőzés gyorsaságáról gondolkodtat el azzal, hogy a lámpánál való várakozáshoz hasonlítja az időtartamot.

Egy harmadik, interaktív táblán pedig a buszra, villamosra várakozva szavazhatunk, hogy édesen vagy sósan szeretjük inkább a tésztát. (Úgy tűnik, a hagyományos magyar édes tészták, mint a mákos, diós vagy grízes kultértéke mellett mégis inkább a sósat részesítik többen előnyben, részben talán a nemzetközi konyha és az egészséges életmód előretörése miatt is.)

Címkék