Vajon van még létjogosultsága a hírleveleknek? Hogyan lehet elérni az embereket az e-mail-marketingen keresztül? Nagy Gábor marketing stratégát kérdeztük arról, hogyan érdemes használni az online kommunikáció ezen formáját és mit remélhetünk tőle.

Mint a szakember elmondta, az e-mail-marketing az egyik legrégebbi online marketingcsatorna, amely érdekes módon a mai napig a legnagyobb megtérülést hozó eszközök egyike. A tengerentúlról származó statisztikák szerint egy dollárnyi e-mail-marketing-költés 36 dolláros bevételt is behozhat. Ezzel kevés marketingcsatorna tud versenyezni. Amerika messze van – de nem annyira, mint gondolnánk.

„Közvetlen elérés a közönséghez: ez az email marketing egyik nagy erőssége. Nem függünk algoritmusoktól. A folyamatosan változó hírfolyam-, és rangsoroló algoritmusokkal szemben ez hatalmas előny” – mondja Nagy Gábor.

A hírlevél él és virul

A szakember szerint ma is van létjogosultsága a hírlevélnek. Mint mondja, azok a cikkek, videók és tartalmak, amelyekben az e-mail-marketing vagy a hírlevél haláláról írnak, finoman szólva nem fejtik ki az igazság minden rétegét.

„KKV, nagyvállalat - mind eredményesen használja az e-mail marketinget. Nem halott az e-mail. Amit viszont látni kell: magasabbra került a léc. Ma már biztosan nem elég a "küldjünk ki valamit" hozzáállás. Nem elég "valamit" kiküldeni.”

Nagy Gábor azt is elmondta, hogy az elmúlt években fontosabbá vált a vállalatok számára a megtérülés. Fokozott elvárások vannak minden egyes elköltött marketingforint megtérülésével kapcsolatban. Éppen ezért kaphat nagy szerepet ma is az e-mail-marketing. Célközönségre szabott, érdeklődési körre szabott, jól célzott e-mail-marketingkampányokkal jó megtérülést lehet elérni.

„A statisztikák azt mutatják, hogy nincs igazunk, amikor azt gondoljuk, "Ma már senki nem olvas e-mailt". Sok lehetőségünk van arra, hogy célzott e-mail-marketingkampányokkal eladásokat hozzunk be. Az olvasó érdeklődésére szabott, jól megírt levelekkel most is lehet komoly bevételt generálni.”

Az első lépés a jó hírlevélhez

A jó hírlevélről szólva Nagy Gábor azt is elmondja, hogy a legrosszabb hírlevél az, amit meg sem írtak. És ebből van a legtöbb:

"Most nem érünk rá erre", "Visszatérünk erre", "Majd a jövő héten": Ezek az elszalasztott lehetőség mondatai. Ott kezdődik a hírlevél, hogy megírták. A jó hírlevél az, amit nem csak megírtak, de ki is küldtek. Egy fokkal jobb az a hírlevél, amit meg is kap a címzett. Erős hírlevél, amit elolvas a címzett. Csúcs az a hírlevél, amit a címzett megkap, kinyit, elolvas és ennek hatására vásárol. Ennyire egyszerű. Egyszerű kimondani. Átvinni a valóság talajára? Az már sokkal-sokkal nehezebb. Jó e-mail-marketinget csinálni nehéz. Megtérülést hozó e-mail-marketinget csinálni még nehezebb.”

Saját hangon írni

Mint a szakember a trendek kapcsán kifejti, az e-mail-marketingben is nagy a szerepe annak, hogy mennyire ismerjük a közönségünket. Mennyire vagyunk tisztában az érdeklődési körükkel, problémáikkal és vágyaikkal. Felhívja a figyelmet arra, hogy ez nemcsak az e-mail-marketingben fontos, hanem minden marketingcsatorna esetében sarkalatos kérdés. 

Nagy Gábor ugyanakkor kiemeli a mesterséges intelligencia térhódítását is.

„A közösségimédia-hírfolyamokat az elmúlt évben elárasztották a mesterséges intelligencia vívmányai: középszerű posztok és kommentek. A közösségi média után a mesterséges intelligencia betette a lábát az e-mail marketing piacra is. Egyre gyakrabban kapunk AI-generált szövegeket és ajánlatokat e-mailben. Iparágtól függően ezek a levelek nagyon változó eredményt hoznak.

„Fontos látnunk, hogy a chatGPT és a többi nyelvi modell nem ír. Nem ír szöveget. Értelmesnek tűnő szöveget generál. Itt a nagy lehetőség: a humán intelligencia. Saját hangon írni. Saját tapasztalatokat megosztani. Saját stílusban írni.”

Címkék