Ha arra gondolunk, hogy milyen képet kell mutatnia magáról egy fenntartható márkának, akkor az Apple új iPad Pro reklámja kiváló ellenpélda lehet erre. Az amerikai vállalat új hirdetését számos kreatív illette erős kritikával, ugyanis véleményük szerint az almás cég eltért a szakma célkitűzéseitől – az Apple végül bocsánatot kért.

Az Apple új iPad Pro reklámját még nézni is fájó. Nem véletlen, hogy a megjelenést követően a szakma felháborodott a hirdetésen: a kritikus kreatívok úgy vélik, az almás cég eltért a szakma célkitűzéseitől, azaz a kreativitás ünneplésétől. A szakma amiatt is aggodalmát fejezte ki, hogy az AI és a technológiai eszközök egyre nagyobb térnyerése bekebelezi az emberi kreativitást, hiszen a reklám áttételesen egy ilyen üzenetet sugall. 

A vállalat úgy vélte, hogy az új reklámvideóban jó ötlet számos olyan szeretett tárgyat egy zúzógép alá rakni, amely másoknak a kreativitást, a játékot és kulturális értéket jelképezi. Ráadásul a fenntarthatóságra törekvő márka képének építése helyett, rengeteg olyan értékes és drága tárgy válik egy perc alatt törmelékké, amely más esetben biztosan egy boldog tulajdonosra lelne. Ennek ellenére a reklám lényege átjön: a zongorával, a szoborral, a játékgéppel és számos más tárggyal ellentétben az iPad Pro olyan vékony, hogy egyenesen összetörhetetlen.

A negatív hangok következtében az Ad Age által megszerzett exkluzív nyilatkozatban az Apple végül elnézést kért a Crush nevű reklámvideója miatt. A cég állítása szerint nem állt szándékában megbántani a kreatív közönségét. Az is kiderült, hogy a technológiai óriáscég a május második hetében megjelent reklámot már nem tervezi a tévében sugározni.

Az Apple-nél a kreativitás a DNS-ünkben van, és hihetetlenül fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek a világ minden táján támogatják a kreatívokat. Célunk, hogy ünnepeljük azt a számtalan módot, ahogyan a felhasználók kifejezik magukat és életre kelthetik ötleteiket az iPad segítségével. Ezzel a videóval célt tévesztettünk, és ezt sajnáljuk.

– mondta Tor Myhren, a vállalat marketingkommunikációért felelős alelnöke.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás:Ad Age)

(Borítókép: Apple)

Címkék