Március végén a GetDirty törlőkendő megálmodója, Becky Litvin X-en osztott meg egy videót, amiben egy influenszer a márkát népszerűsíti. A videó első látásra olyannak tűnik, mint bármely más influenszer promóció: Ariel Marie, szabadúszó véleményvezér egy autóban ülve reklámozza az említett márkához tartozó törlőkendőt. Azonban az egész videóban van valami furcsa és megmagyarázhatatlan.
It’s terrible but I still think it’s wild that this can all be done with AI. Imagine in 6 months… pic.twitter.com/L1ycB3IkAk
— Beck 🎈 (@beckylitv) March 25, 2024
Szerencsére Becky Litvin, hogy elkerülje a félreértéseket, a videót azzal a szöveggel osztotta meg, hogy amit látunk, azt AI generálta. A kommentelők ez utóbbi információt nagyon nehezen akarták elhinni. Ugyanis sokan korábban már találkoztak a videóban szereplő influenszer más tartalmaival is, plusz a videó többek szerint nem azt az érzetet kelti, mintha azt AI hozta volna létre, hanem sokkal inkább tűnik úgy, mintha egy ember játszaná el, hogy hogyan beszélne, ha az AI generálta volna.
Később kiderült az igazság: Ariel Marie valódi személy, aki beleegyezett, hogy az arcads.ai influenszer hirdetéseket generáló platform az ő tartalmait is felhasználhassa.
Az AdAge cikke szerint az olyan eszközök, mint az Arcads, új lépést jelentenek a reklámok mesterséges intelligencia forradalmában, amely mindenre hatással van a márkák közösségi médiában történő hirdetéseitől kezdve egészen a kampányok kreatív tervezéséig. Az iparágon belül olyan hangok is vannak, amik óvatosságra intenek, mivel ez a technológia, olyan hirdetéseket is generálhat, amely nem felel meg az alkalmazott normáknak. Eközben az AI rajongók a generatív mesterséges intelligenciát a jövő reklámeszközének tekintik, amely képekkel, videókkal, szöveggel és beszéddel másodpercek alatt életre kelti a kreatív ötleteket.
Ez az új technológia több etikai kérdést is felvet: például azok az influenszerek, akik tartalmaikat az AI szolgálatába bocsátják, már nem lehetnek hatással arra, hogy arcuk mely termékek mellett jelenik meg. Igaz, az ilyen hirdetéseknél azt is pontosan jelezni kell, hogy az adott tartalmat AI generálta.
Ariel Marie-t az Ad Age arról kérdezte, hogy milyen következményekkel jár egy mesterséges intelligencia által generált hasonmás jelenléte. Az influenszer szerint hiába lehet mesterségesen létrehozni az ő arcképével hirdetéseket, még mindig rengeteg megkeresést kap különböző cégektől, akik az „igazi” Ariellel szeretnének dolgozni.
You’ve probably seen videos of @marieeaariel and wondered if she’s real or AI. Would you believe it if we told you not only is she real but you can also hire her on Fiverr to create UGC content for your brand?https://t.co/WbVu4hFW5p. https://t.co/tPAqM0Txc7 pic.twitter.com/ppiTyGFUHq
— Fiverr (@fiverr) March 28, 2024
Az egész történetben a legszebb, hogy mindennek a felhajtásnak és hírverésnek hála Ariel Marie egyik legújabb üzleti partnere Becky Litvin, a GetDirty törlőkendő alapítója lett. Tehát már nem csak AI generálta hirdetésben láthatjuk, ahogy törlőkendőt reklámoz.
Marie Arcads videójában nem AI influenszer szerepel. A platform hanggenerálási és videómanipulációs technikákat használ, hogy úgy tűnjön, mintha az eredeti személy mondaná a hirdetés szövegét. Azonban léteznek „valódi” AI influenszerek, ilyen például Lil Miquela, aki a Pradával, a Calvin Kleinnel és a YouTube-al is dolgozott már együtt. Mindeközben az Instagram Kendall Jennerrel közösen dolgozik egy AI influenszer és chatbot projektben, amely a valódi Jennert mixeli némi AI generált tartalommal.
A felhasználók tartalomgyártásának kora
A mesterséges intelligencia segíthet abban, hogy több felhasználó generálta tartalom kerüljön a hírcsatornákba, de az nem egyértelmű, hogy a hirdetések mennyire lesznek eredményesek, ha az újdonság varázsa megcsappan.
Alex Cooper nemrég készített egy videót, amelyben bemutatta, milyen egyszerűen lehet az Arcads segítségével influencer-tartalmakat generálni. A videón látható, ahogy Cooper belép a platformra, kiválaszt egy influenszer karaktert, „ad neki egy forgatókönyvet”, és percek alatt elkészíti a videót. Cooper emellett hozzátette, hogy a fogyasztók nem feltétlenül veszik észre, ha mesterséges intelligencia generálta tartalommal van dolguk, még akkor sem, ha a videó megfelelően fel van címkézve.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.