Átugorhatatlan hirdetéseket tesztel az Instagram: a platform az újítással a hirdetőknek szeretne kedvezni, azonban a fogyasztók nem örülnek az esetleges változásnak.

A különböző közösségi platformokon az elmúlt időszakban egyre látványosabb szerepet kapnak a hirdetés megjelenítések. Az agresszív reklámozási stratégia következő szintje most az egyik legnépszerűbb közösségi platformot érte el: az Instagramot.

A fényképek és rövid videók megosztásán alapuló amerikai közösségi hálózat felhasználói jelenleg átlapozhatják vagy átugorhatják a hirdetéseket, azonban ez hamarosan megváltozhat. Az Instagram most olyan hirdetéseket tesztel, amelyeket nem lehet átugrani – ez a reklámszünet nevű funkció – olvasható az Index cikkében.

Néha előfordulhat, hogy meg kell nézni egy hirdetést, mielőtt folytathatnánk a böngészést

– közölte a Meta tulajdonában lévő Instagram.

Az átpörgethetetlen reklámoknál egy időzítő bukkan fel, amely visszaszámol, mielőtt a normál funkció megjelenne. Az Instagram a tesztelést a BBC-nek is megerősítette:

Mindig olyan formátumokat tesztelünk, amelyek értéket teremthetnek a hirdetők számára

A közösségi platform hozzátette, hogy további frissítések is várhatóak lesznek, amennyiben a tesztelés alatt álló formátum bevezetésre kerül. A Meta emellett azt is közölte, hogy folyamatosan új termékekkel, illetve hirdetési megoldásokkal kísérletezik az alakuló fogyasztói trendeket és üzleti igényeket nyomon követve.

A fogyasztói igényeket tekintve azokban kérdéses, hogy mennyire célszerű a fogyasztók reklámvakságát tovább erősíteni: az információk szerint a felhasználók nem lelkesednek a „reklámszünet” esetleges bevezetése miatt.

Azonban nem a Meta az első vállalat, amely egyre megkerülhetetlenebb reklám fogyasztásra kényszeríti a felhasználóit. A YouTube-on is átugorhatatlan hirdetésekkel találkozhatnak azok a felhasználók, akik nem fizetnek a reklámmentes prémiumért. A Google, a YouTube anyavállalata emellett egyre látványosabban igyekszik felvenni a harcot a reklámblokkolók ellen is.

Kérdéses azonban, hogy az extra bevétel mellett valóban érdemes-e a fogyasztói élményt ilyen radikálisan rombolni. Egy, a TikTok által januárban közzétett tanulmány szerint ugyanis az emberek reklámokra kényszerítése csökkenő felhasználói elkötelezettséghez vezethet. A megkérdezettek több mint 70 százaléka gondolja úgy, hogy nagyobb valószínűséggel kötődne a hirdetési élményekhez, ha van lehetőség azok kihagyására.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: NurPhoto / Getty Images)

Címkék