2023-ban itthon is folytatódott a streaming térnyerése: egyre többen vannak, akiknek már egyetlen streaming-előfizetés kevésnek számít.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei hazánkban is a streaming megállíthatatlan hódítását igazolják. A kutatás szerint a 2023-as év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál – számolt be a hírről az Ecomomx.

A felmérés szerint a teljes használói bázis ennél jóval tágabb: sokan élnek ugyanis a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes próbaidőszakkal. Ebben az esetben a felhasználók általában csak a díjmentes időszakig használják az adott platformot, utána lemondják, nem válnak rendszeres tartalomfogyasztóivá a csatornának. Ez a nézői tendencia az új szolgáltatók körében a legmagasabb, így például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek.

A tizen- és huszonévesek körében a lineáris tévézés már láthatóan visszaesik: a 30 százaléknyi kizárólag tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is. A középkorúak és idősebbek között még többségben vannak azok felhasználók, akik ragaszkodnak a hagyományos televíziózáshoz. Ennek egyik oka, hogy a streaming tartalmak fogyasztásához szükség van internetre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csupán fele volt internethasználó.

Nem csak a streaming felhasználók száma növekszik, hanem az is, hogy hány csatornára fizetnek elő. Egyre többek vannak olyanok, akik nem csupán egyetlen csatorna szolgátatását veszik igénybe: a streaminghasználók mintegy fele 2-4 csatornának is az előfizetője. A NMHH közleménye szerint ezt a fogyasztói tendenciát elősegíti, hogy a streamingszolgáltatások árai jelenleg viszonylag kedvezőek. Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havi díjért előfizethetők.

Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért 2023-ban a hazai háztartások átlagosan havi 4600 Ft-ot fizettek, ezért sokan vélekednek úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingcsatorna kínálatából válogatnak.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:  SOPA Images / Getty Images )

Címkék