A Netflix állítása szerint nem fog többé előfizetői statisztikákat közölni, helyette a felhasználók elkötelezettségét tekinti az elégedettség mércéjének és a platform jövőbeli üzleti mutatójának.

A Netflix a jelszómegosztási korlátozásának köszönhetően növelte az előfizetők számát és a nyereségét is. A streaming platform az első negyedévben 9,33 millió új előfizetővel bővült, ez 7,5 millióval  jelent többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ezzel a teljes előfizetői bázis 270 millióra nőtt – számolt be róla a Marketingweek.

Az említett adatok mellett a bevétel 15 százalékkal 9,4 milliárd dollárra nőtt a március 31-ig tartó három hónapos mérési időszakban, míg a nettó bevétel 79 százalékkal 2,3 milliárd dollárra duzzadt a 2023-as azonos negyedévéhez képest.

Az első negyedéves bevétel kapcsán Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a vállalat az előfizetéseket tekintve sokkal tartósabb és egészségesebb alapot épít a bevétel-növekedéshez. Szerinte az új alap egy „erős, skálázott és elkötelezett közönséget" hoz, amelyet idővel beépíthet a hirdetéseibe.

A Netflix bejelentette, hogy 2025 első negyedévétől leállítja a fizetett negyedéves tagság és az előfizetőnkénti bevétel jelentését. A következő évtől az „elkötelezettséget” fogja használni kulcsfontosságú mérőszámként az olyan pénzügyi mutatók mellett, mint a bevétel és a működési árrés.

Azért összpontosítunk az elkötelezettségre, mert úgy gondoljuk, hogy ez a legjobb mutatója az ügyfelek elégedettségének (...)

– közölte Theodore Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgató és igazgató.

Két évvel ezelőtt a cég becslései szerint több mint 100 millió ember használta úgy a streaming platformot, hogy valójában nem fizettek érte. A Netflix a jelszavak megosztásának kiskapuját globális szinten a múlt év közepén kezdte el felszámolni, amivel – az adatokat nézve –  a cég láthatóan jól járt.

A Netflix elmondása szerint, a jövőben az innováció kulcsfontosságú lesz a szolgáltatás és a marketing szempontjából, mivel ez elősegíti az előfizetők megtartását, és javítja a tartalmak felfedezésének módját. A Netflix platformját egyébként a „legdirektebb promóciós eszközének” nevezi, mivel a trailerek havonta több mint 6 milliárd megtekintést generálnak – ez a YouTube-hoz képest több mint negyvenszeres érték.

A magas számok eléréséhez egyébként az olyan funkciók is elvezettek, mint a „figyelmeztető”, amely jelzi a felhasználóknak, ha egy új tartalom jelenik meg a felületen. A streaming platform úgy véli, hogy a személyre szabott ajánlásai sokkal hatékonyabbak a célközönség megtalálására, mint a hagyományos szórakoztatóiparban használt technikák.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Charley Gallay / Getty Images)

Címkék