2026-tól a Formula-1 együttműködik a Disney Mickey egér márkájával, hogy további fiatal nézőket vonzzon be.

Május 20-án jelentették be, hogy a Liberty Media tulajdonában lévő Formula 1 együttműködésre lép a Disney jól ismert Mickey Egér és barátai brandjével. A rajongók világszerte élményeken, tartalmakon és árucikkeken keresztülláthatják Mickeyt és barátait az F1-ben, azonban csak 2026-tól.

A fiatalításra nem csak igény van a sportot követők terén – hiszen a nézők nagy része az idősebb korosztályba tartozik – de úgy néz ki, hogy a Drive to Survive sorozat által bevonzott fiatalok mellett jelentősen sokan, 4 milliónál is többen vannak a 8-12 év közti nézők. A közösségi médiában is egyre több fiatal követi a Formula 1 profiljait, ugyanis az Instagram követők 40 százaléka, a TikTok követőknek pedig 54 százaléka 25 év alatti.

Együttműködésünk a Disney-vel briliánsnak ígérkezik, mivel bemutatjuk Mickey és barátai világát rajongóinknak, és fordítva. Tökéletesen illeszkedik stratégiánkhoz, hogy kilépjünk a sport világából, és egy szélesebb fogyasztói piacra lépjünk, cserébe pedig bemutatjuk a Disney-t 820 millió rajongónknak világszerte. Fantasztikus párosítás, mivel mindkét márka arról ismert, hogy feszegeti a határokat, és milliók számára nyújt szórakozást és izgalmat, ezért alig várom, hogy lássam, mit alkotnak csapataink a pályán és azon túl.

– mondta Emily Prazer, a Formula–1 kereskedelmi igazgatója.

Miközben a Mickey egér és barátai sorozat közel egy évszázados fennállását ünnepeljük, az együttműködésünk a Formula–1 márkával egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy két nagy teljesítményű szórakoztatóipari vállalatot összehozzunk, és olyan termékeket alkossunk, amelyeket a rajongók imádni fognak. Ez az izgalmas együttműködés a globális színtéren bontakozik ki, felejthetetlen tartalmakkal és élményekkel, amelyeket a Disney és az F1 rajongói számára egyaránt formálunk.

– tette hozzá Tasia Filippatos, a Disney fogyasztói termékekért felelő elnöke.