A LinkedIn kutatása szerint a B2B marketingesek úgy látják, hogy a merészebb kreatívok jelentik a legnagyobb fegyvert a márka iránti elköteleződés előmozdításában és a konverzió növelésében.

A LinkedIn 2024 B2B Marketing Benchmark jelentéshez több, mint 2000 marketingvezetőt kérdeztek meg. Az Egyesült Királyságban végzett kutatás szerint a B2B marketingvezetők több mint háromnegyede (77 százalék) a merészebb kreatív megoldások felé vette az irányt. 69 százalék ugyanis úgy véli, hogy az üzleti életben megszokott professzionális letisztultság helyetti provokatívabb, vakmerőbb vizuális elemek a B2B-ben is jótékonyan hatnak az elköteleződésre és a konverzióra.

A Marketing Weeknek nyilatkozva Tom Pepper, a LinkedIn Marketing Solutions európai, közel-keleti, afrikai és latin-amerikai régiókért felelős igazgatója elmondta, hogy a B2B marketingben a kreativitás a virágkorát éli. A marketingesek előszeretettel alkalmaznak olyan taktikákat, amelyek segítségével a másik oldalon álló embert is bevonják.

A B2B marketingesek ma már jobban megértik a kapcsolatot a merész kreativitás és az üzleti eredmények között

– mondta Pepper.

A szakember szerint a marketingesek pénzügyi felkészültsége és mérési skilljei folyamatosan javulnak, vagyis az eredményeket is biztosabban ki tudják mutatni. A felmérésből az is kiderül, hogy világszerte négy marketingvezetőből három véli úgy, hogy a pénzügyi igazgatóval a kapcsolata szorosabb, mint valaha – ez 10 százalékkal több, mint az előző évben.

A (marketingesek) a kreativitásra és ennek az eredményekre gyakorolt hatására támaszkodnak, és ezt képesek pénzügyi eredményekre is lefordítani

– mondja Pepper.

A szakember rámutat a LinkedIn B2B Institute által kidolgozott 95:5 nevű szabályra is, amely szerint a B2B marketingesek által elérni kívánt vevők 95 százaléka még nincs jelen a piacon, és még akár hónapokig, sőt évekig nem állnak majd készen a vásárlásra. Ez azt jelenti, hogy a B2B marketingeseknek biztosítaniuk kell, hogy termékük vagy szolgáltatásuk hosszabb ideig tudjon a vásárlók emlékezetében maradni – ez hatékonyabb top-of-funnel munkát tesz szükségessé.

Kollektív bizalom kialakítása

A B2B vásárlók összetett fogyasztói viselkedése a másik ok, amiért a márkák merész kreatív megoldásokat alkalmaznak a figyelemfelkeltés érdekében. Ezekben a vásárlási ciklusokban jellemzően hat-tíz érdekelt fél vesz részt a vásárlói csoportban: a felek átlagosan 17 értelmes interakciót igényelnek a vállalattal a vásárlás befejezését megelőzően. A komplexitás a brit marketingvezetők 62 százaléka szerint a vevők elérésére történő összpontosítás kihívást jelent. Annak ellenére, hogy ez alacsonyabb, mint a globális statisztika – amely szerint 72 százalék találja kihívásnak a vevők elérését – az adatok még mindig azt sugallják, hogy a B2B marketingesek küzdenek a vásárlási folyamathoz kapcsolódó érdekeltekkel való kapcsolattartás miatt.

Hazai kreatív megoldások

A B2C területén nem újdonság a figyelemfelkeltő kreatívok alkalmazása. Hiszen minél látványosabb egy vizuális elem, annál nagyobb az esélye annak, hogy felkelti az emberek érdeklődését. A vagány vizuális megoldás hazai példája a szeptember 7-én megrendezésre kerülő DOGZ Fesztivál és Konferencia kreatívja is, amely garantáltan magára szegezi a tekintetet.

(Borítókép:  Rawpixel / Getty Images )

Címkék