Beyoncé Cowboy Carter című albumának megjelenése alkalmából felrobbantak a közösségi média felületek, a márkák pedig őrületes poszt cunamiba kezdtek. A bejegyzésekben a termékeiket az énekesnő-féle country stílusba öltöztették, hogy ezzel éltessék az új dalok megjelenését, amiben egy-egy márka is felbukkan.

Beyoncé piacra dobta várva várt country témájú albumát, ennek örömére a márkák szintén cowboykalapot ragadtak, hogy együtt ünnepeljenek az énekesnővel a közösségi média felületeken. A Cowboy Carter Beyoncé nyolcadik stúdióalbuma, amelyen olyan country zenei ikonok szerepelnek, mint Dolly Parton vagy Willie Nelson. Maga az énekesnő az album borítóján stílusosan piros-fehér-kék western ruhában, fehér cowboy-kalapban és hozzá illő cowboy-csizmában lovagol.

A friss album híre és az énekesnő karakteres femme fatale kisugárzású borítója hamar felrobbantotta a közösségi média felületeket:  a popdíva többek között az X-en és a Threads-en vette át az uralmat, ahol a rajongók a lelküket cowboy hangulatba öltöztették – közölte az Adage.

A country-őrület hatására egy tucatnyi márka is a közösségi média felületeken fejezte ki örömét az új album megjelenése miatt. A Verizon, amely Beyoncéval együttműködve jelentette be a Cowboy Carter kiadását a cég Super Bowl szpotja alatt, egy X posztban reagált az eseményekre:

Más márkák is csatlakoztak az album megjelenésének ünnepléséhez: a Cash App például megemlítette, hogy szerepel a Desert Eagle című új dal szövegében. Azonban nem ő az egyetlen, aki helyett kapott a sorok között, hiszen egy maroknyi márka feltűnik a dalokban, például a Lexus a Texas Hold Em című dalban – a cég egyébként tavaly nyáron szponzorálta Beyoncé Renaissance World Tour-ját.

A Levi's is reflektorfénybe kerül az albumban a Levii's Jeans című számmal. A dupla „i” betű, amely visszatérő motívum az album dalainak címeiben, arra utal, hogy a Cowboy Carter egy trilógia része, amely Beyoncé előző albumát, a Renaissance-t is magában foglalja. Az említett márka egy kommentben fejezte ki örömét az albumon való felbukkanás miatt: „A királynő megszólalt. *Leviisre változtatja a nevünket*” – olvasható a kommentben.

Az album okozta futótűzhöz más márkák is csatlakoztak a kommentszekción keresztül: a Walmart például ezt írta az énekesnő egyik posztja alá: „Cowgirl mód aktiválva”. A Chili's pedig arra kérte követőit, hogy innentől kezdve „COWBOY CHILI'S-ként” hivatkozzanak rájuk. Emellett az Oreo is és a Starbucks is humorbombákkal ontotta a rajongókat a közösségi média felületeken az album megjelenése miatt. Számos márkát pedig az ikonikus cowboy dizájn ragadott magával, ebből születtek meg azok a termékek, amelyekre cowboykalapokat vagy más western kiegészítőket ragasztottak.

Az Ulta Beauty például egy poszt részeként fehér cowboykalapokat helyezett a western témájú termékeire.

Természetesen Beyoncé saját márkája, a Cécred is ráharapott a trendre: több hajápoló termékét cowboykalapba és az album borítóján látható piros-fehér-kék szalagba bújtatta. Még a Merriam-Webster is vadnyugati stílusra váltott: ugyanis egy illusztrációt tett közzé az egyik szótáráról, amely egy sheriff jelvényt, egy fehér cowboycsizmát és egy cowboykalapot visel. A Pizza Hut még magasabbra tette a lécet: posztjában az étterem egy óriási piros cowboy-kalapot visel, ami mellett ez a hozzászólás olvasható: „a második felvonásban az összes éttermünket cowboy-kunyhóvá alakítjuk”.

A márkák az elmúlt hónapokban trendszerűen ráugrottak a popcsillagok új albumainak megjelenésére, például számos cég készítette el Taylor Swift The Tortured Poets Department című közelgő albumának borítójának saját verzióját, mások pedig Nick Minaj Pink Friday 2 című albumának megjelenésével szerettek volna a figyelem középpontjába kerülni. Mivel Swift albuma mindössze három hét múlva jelenik meg, a kreatívok kétségtelenül arra készülnek, hogy a „cowboy-korszakokból” hamarosan a The Tortured Poets Department komor fekete-fehér esztétikájára álljanak majd át.

(Borítókép: Kevin Winter / Getty Images)

Címkék