Egy új felmérés szerint az Uniós állampolgárok 59 százaléka használja a közösségi hálózatokat. A legmagasabb arány a felhasználók körében Dániában, Cipruson és Magyarországon van.

A közösségi oldalak használata az elmúlt években egyre jobban belefolyt az emberek életébe. Egy új statisztika szerint a közösségi média bármely csoportjában részt vevők aránya az uniós polgárok körében átlagosan 59 százalék. Ebbe többek között beletartozik a felhasználói profil létrehozása, üzenetek vagy egyéb hozzászólások közzététele a Facebookon, X-en, Instagramon, Snapchaten vagy akár a TikTokon – közölte az Index az Eurostat mérései alapján.

A résztvevő uniós egyének arányát illetően elmondható, hogy Dánia az az ország, aki a legmagasabb arányt érte el a maga 91 százalékával, ezt Ciprus követte 83 százalékkal, majd Magyarország 81 százalékkal. A közösségi hálózatok használatában a legalacsonyabb arányt Franciaország érte el 44 százalékkal, majd Németország 49 százalékkal, illetve Olaszország 53 százalékkal.

A 273 uniós régióból 224-ben a közösségi hálózatokban való részvétel átlépte az 50 százalékot. A legmagasabb arányt öt dán régióban jegyezték:

  • Midtjylland: 93 százalék
  • Hovedstaden – a főváros régiója: 92 százalék
  • Syddanmark: 90 százalék
  • Nordjylland és Sjaelland: mindkettő 89 százalék

Más uniós régiók is magas arányban használják az internetet a közösségi médiára, például a három magyarországi régió, ahol Budapest 86 százalékot ér el, Közép-Magyarország 85 százalékot, Pest 84 százalékot, a hollandiai Flevoland pedig 84 százalékot.

A legalacsonyabb, 40 százalék alatti arányokat elsősorban Franciaországban és Németországban regisztrálták. Franciaországban Guyane (22 százalék), Martinique (29 százalék), Guadeloupe (30 százalék), Bretagne (38 százalék), Haute-Normanda (39 százalék) és Bourgogne régió (40 százalék). Németországban Sachsen-Anhalt (35 százalék), Brandenburg (36 százalék), Thüringia (38 százalék) és Mecklenburg-Vorpommern (40 százalék) régiókban mérték a legalacsonyabb számokat.

(Borítókép: Henrik Sorensen/Getty Images)

Címkék