Egy új tanulmány kimutatta, hogy a televízió képernyőjén látott reklámok 60 százalékkal könnyebben felidéződnek, mint az okostelefonon vagy táblagépen látott hirdetések, és 34 százalékkal jobban, mint a számítógépen látottak. A „The Context Effects″ elnevezésű tanulmány, amelyet a Map The Territory és a Tapestry Research végzett a Thinkbox számára az otthoni videó alapú reklámok teljesítményét befolyásoló legfontosabb tényezőket vizsgálta – közölte cikkében a Marketing Beat.
A kutatás azt is megállapította, hogy az emberek 44 százalékkal nagyobb valószínűséggel bíznak a szakmai kontextussal ellátott reklámokban, és 34 százalékkal nagyobb valószínűséggel találják azokat élvezetesnek. Emellett az is kiderült, hogy a megfelelő helyen lejátszott reklám, akár 6,3-szorosára is növelheti a fogyasztók reklámokkal kapcsolatos emlékezetét. A kutatás szerint a nappali volt erre a legalkalmasabb, ugyanis ez a helyiség 22 százalékkal alkalmasabb volt a reklámok felidézésének elősegítésében, mint a ház összes többi része. Összességében a nappali 176 százalékkal megfelelőbb volt a reklámok felidézéséhez, mint a konyha, és 10 százalékkal jobb, mint a hálószoba. A tanulmányban az is kiderült, hogy az emberek 23 százalékkal jobban emlékeztek a reklámokra, ha azokat másokkal együtt nézték, például televíziós drámák nézése közben, ami a közösségi tevékenység által felerősíti a hatásokat.
Az eredmények rávilágítanak arra is, hogy a televíziós reklámok visszaesése ellenére a televíziónak továbbra is fontos szerepet kell játszania a hirdetők stratégiájában.
Matt Hill, a Thinkbox kutatási és tervezési igazgatója elmondta, hogy:
A televízió a közösségi médium. Összehozza az embereket, és így beszélgetnek a reklámokról. Minden este közel 5 millió beszélgetés folyik a kereskedelmi televíziókban sugárzott hirdetésekről.
Továbbá azt is hozzátette, hogy „a szakemberek már régóta érvelnek a környezet ereje mellett, és ez a tanulmány most azt bizonyítja, hogy ez valóban óriási különbséget jelent – még szobáról szobára is”.
(Borítókép: Dejan Dundjerski/ Getty Images)