A Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat minden évben 5000 vezető márkát vizsgál különböző aspektusokból, majd több mint 100 jelentésben rangsorolja a márkákat az összes szektorban és országban. A Brand Finance Global 500 a világ ötszáz legértékesebb és legerősebb globális márkáját jegyzi.
Idén az Apple visszavette a trónt, amit tavaly ideiglenesen átadott az Amazonnak. Az Apple még úgy is figyelemre méltó márkaérték-növekedést ért el, hogy az iPhone-ok mennyiségi részesedése nagyrészt stagnált, ám többek között az a stratégia, hogy a cég a legújabb iPhone-okra való váltásra ösztönzi a vásárlókat, rendkívül hatékonynak bizonyult. Az Apple így megőrizte pozícióját a prémium okostelefonok piacán.
Az Apple a stratégiai diverzifikációnak és a prémium-gyártásnak köszönhetően növelte márkaértékét. Azon kívül, hogy az iPhone-eladásokra támaszkodott, a hordozható eszközök, illetve szolgáltatások irányába mozdult el, mint például az Apple TV-előfizetések. Kutatásunk szerint, bár a megkérdezettek fele szerint drága, az Apple mégis megéri az árát, ami visszaigazolást ad cégnek, hogy továbbra is elkérhetik a felárat.
– nyilatkozta David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója.
A Brand Finance kutatása úgy találta, hogy azok a cégek, akik sokat fektettek a mesterséges intelligencia fejlesztésébe, jelentős nyereséget könyvelhetnek el. Ennek köszönhetően például a NVIDIA lett a világ leggyorsabban növekvő márkája. A Microsoft szintén kimagasló márkaérték-növekedést ért el; míg tavaly pont lecsúszott a dobogóról, idén ezüstérmes lett. A Google bronzérmes lett, az Amazon lecsúszott a negyedik helyre, ötödikként pedig a Samsung végzett.
A világ legértékesebb távközlési márkája a Deutsche Telekom lett, idén először megelőzve a Verizont és az AT&T-t . A szakértők összesített rangsorában a Deutsche Telekom az egyetlen európai vállalatként került be a top 10-be.
A teljes lista ide kattintva érhető el.
Forrás: Brand Finance