Egy amerikai tévéműsornak nyilatkozva Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója elmagyarázta, hogy az Amazon miként akarja a mesterséges intelligenciát használni a nehezen elérhető, pénzszűkében lévő fogyasztók megnyerésére – számolt be róla a Marketing Beat.
Véleménye szerint a fogyasztók ugyan költenek, de rendkívül óvatosak azzal kapcsolatban, hogy mire és mennyit, azaz mindig az átlagár alatt igyekeznek hozzájutni egy adott termékhez.
A fogyasztók, ahol alkut tudnak kötni, ott meg is teszik
– mondta a vezérigazgató.
Jassy hozzátette, hogy szerinte a mesterséges intelligencia minden ügyfélélményt átalakít, így a márka nagy összegeket fektet a technológiába, hogy egy lépéssel a piaci változások előtt járjon. A cég a mesterséges intelligenciát elsősorban a hirdetések személyre szabásának fokozására használja.
Tavaly az amerikai cég 24 százalékkal tudta növelni a hirdetési üzletágát az előző évhez képest. Jassy elárulta, hogy a márka hirdetéseinek legnagyobb részét valójában a gépi tanulással foglalkozó szakemberek vezetik, akiknek az a célja, hogy a fogyasztók elé olyan Amazon reklámok kerüljenek, amelyek nem tűnnek annak.
Az Amazon Ads 2024-ben várhatóan még nagyobb növekedést tapasztalhat a bevételek terén, miután nemrég bevezette a hirdetéseket a Prime Video Content-en belül, ezzel segítve forgalma növekedését. A YouGov felmérése szerint, egyébként az Amazon Prime Video nézőinek 65 százaléka érezte úgy, hogy a bevezetést követően rögtön elkezdték hirdetésekkel „bombázni”.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: Thos Robinson / Getty Images )