Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója megosztotta, hogy a technológiai cég hogyan kívánja kihasználni a mesterséges intelligenciában rejlő erőt, hogy több fogyasztót toborozzon, és minél hatékonyabb, célzott hirdetési stratégiákat dolgozzon ki.

Egy amerikai tévéműsornak nyilatkozva Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója elmagyarázta, hogy az Amazon miként akarja a mesterséges intelligenciát használni a nehezen elérhető, pénzszűkében lévő fogyasztók megnyerésére – számolt be róla a Marketing Beat.

Véleménye szerint a fogyasztók ugyan költenek, de rendkívül óvatosak azzal kapcsolatban, hogy mire és mennyit, azaz mindig az átlagár alatt igyekeznek hozzájutni egy adott termékhez.

A fogyasztók, ahol alkut tudnak kötni, ott meg is teszik

– mondta a vezérigazgató.

Jassy hozzátette, hogy szerinte a mesterséges intelligencia minden ügyfélélményt átalakít, így a márka nagy összegeket fektet a technológiába, hogy egy lépéssel a piaci változások előtt járjon. A cég a mesterséges intelligenciát elsősorban a hirdetések személyre szabásának fokozására használja.

Tavaly az amerikai cég 24 százalékkal tudta növelni a hirdetési üzletágát az előző évhez képest. Jassy elárulta, hogy a márka hirdetéseinek legnagyobb részét valójában a gépi tanulással foglalkozó szakemberek vezetik, akiknek az a célja, hogy a fogyasztók elé olyan Amazon reklámok kerüljenek, amelyek nem tűnnek annak.

Az Amazon Ads 2024-ben várhatóan még nagyobb növekedést tapasztalhat a bevételek terén, miután nemrég bevezette a hirdetéseket a Prime Video Content-en belül, ezzel segítve forgalma növekedését. A YouGov felmérése szerint, egyébként az Amazon Prime Video nézőinek 65 százaléka érezte úgy, hogy a bevezetést követően rögtön elkezdték hirdetésekkel „bombázni”.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:  Thos Robinson / Getty Images )

Címkék