Az European Marketer of the Year díjat minden évben az European Marketing Confederation (EMC) szervezi – melynek tagja a Magyar Marketing Szövetség is –, hogy elismerje Európa legnagyobb marketinghatással bíró szakemberét. A végső győztest 2025. május 22-én Dublinban, a MII Award díjátadó gálán hirdetik ki.
A jelöléshez először minden részt vevő ország kijelöli saját nemzeti bajnokát, majd közülük az EMC egy szakmai zsűri segítségével választja ki a legjobbakat. A rangos díjra idén nyolc, nemzeti szinten elismert szakember került be, köztük Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója is, aki Magyarországot képviseli a versenyben.
Megtisztelő, hogy Magyarországot képviselve az European Marketer Díj döntőjébe jutottam 2025-ben. Nagyon élveztem a többszintű magyar és angol nyelvű kiválasztási folyamatot az elmúlt hónapok során, ahol lehetőséget kaptam a személyes munkásságom és a hazai marketing szakma közös eredményeinek bemutatására. A díj tematikája is bizonyítja, hogy a marketing ereje talán sosem volt ennyire erős az üzleti és társadalmi értékteremtésben, de a gazdasági célok támogatása mellett a felelős megközelítés egyre nagyobb szerepet játszik minden marketingszakember munkájában
– kommentálta döntőbe jutását Bánhegyi Zsófia.
A shortlistre Bánhegyi Zsófia mellett olyan nemzetközi marketingvezetők kerültek, mint Saskia von Moos (Svájc, Intelligentfood Schweiz AG), Helena Gouveia (Svédország, IKEA Sweden), Günter Thumser (Ausztria, ÖAMTC), Ąžuolas Zubkonis (Litvánia, Swedbank), Brenda Smith (Hollandia, AS Watson Group), Giuseppe Fiordispina (Németország, SEAT Deutschland GmbH) és Rafael Fernández de Alarcón (Spanyolország, Telefónica S.A.).
Az EMC büszke arra, hogy a döntősök között olyan szakemberek szerepelnek, akik kimagasló stratégiai szemléletükkel és ügyfélközpontú gondolkodásmódjukkal nemcsak saját vállalatuk sikeréhez járulnak hozzá, hanem a fenntartható üzleti modellek kialakításában is élen járnak. A versenyben részt vevő marketingvezetők példát mutatnak a jövő üzleti és marketinges generációinak, inspirálva őket a szakma iránti elköteleződésre és innovatív gondolkodásra.
A MediaFuture szakmai tanácsadója, Márton Szabolcs a 2024-es Media Regatta helyszíni stúdiójában készített interjút Bánhegyi Zsófiával. A beszélgetés, amelyben a vitorlázásról, szakmáról, a vállalat megújulásáról és a sportfogadásról is szó esett, itt érhető el.