Folytatjuk cikksorozatunkat, melyben a magyar médiapiac meghatározó szereplőit kérdezzük arról, hogyan látják saját szektorukat, valamint azt a környezetet, amelyben érvényesülniük kell. Következő interjúalanyunk, Csikesz Erika a TV2 Csoport várakozásait osztotta meg velünk.
A TV2 Média Csoport Magyarország legnagyobb televíziós portfóliójával rendelkezik: az 1997-ben alapított cég 2020 óta a nemzetközi piacon is jelen van három szlovén tévécsatorna tulajdonosaként. 2021 óta saját streamingfelülettel is rendelkezik a TV2 Play révén, a TV2 Akadémiával pedig a szakemberképzésben is jelen vannak.
A cégcsoport értékesítési és digitális igazgatóját természetesen streamingről, a fiatalok megszólításának nehézségeiről és arról is kérdeztük, van-e biztos sikert jelentő műsortípus jelenleg a palettán.

Milyen kihívásokra számít a TV2 Csoport 2025-ben?
2025-ben a televíziózás előtt álló kihívások közé tartozik a digitális platformok tovább erősödő térnyerése és a streaming szolgáltatások növekvő népszerűsége. A műsorformátumok terén várható a reality show-k újabb típusainak megjelenése, valamint a nagyszabású event show-k továbbra is meghatározó szerepet fognak játszani idén.
A technológiai fejlődés, különösen a mesterséges intelligencia integrálása a mindennapi munkafolyamatokba, további kihívásokat jelenthet az iparágunk számára.
Piacvezető csatornaként a trendek és innovációk folyamatos figyelemmel kísérése elengedhetetlen a versenyképességünk megőrzése érdekében.
A streaming és a tévé nyugaton erősen küzd a nézőkért, ám itthon egyelőre nem úgy tűnik, mintha a lineáris televíziózásról le akarnánk vagy tudnánk mondani. Hogyan látja a magyar helyzetet?
Magyarországon a lineáris televíziózás továbbra is meghatározó szerepet tölt be a médiafogyasztásban, és a streaming szolgáltatások térnyerése ellenére is tartja pozícióját. A változó nézői szokásokhoz való alkalmazkodás érdekében fontos a trendek figyelemmel kísérése és a rugalmasság. A saját gyártású műsorok, különösen a hétvégi nagyszabású showműsorok, infotainment programok és a sporttartalmak népszerűsége is hozzájárul ahhoz, hogy a nézők továbbra is hűségesek maradjanak a hagyományos tévézéshez.
Mikor jelenthet valódi veszélyt a tévés nézettségre a streaming?
Ha a hazai tévécsatornák bevételi források hiányában nem lennének képesek a jelenlegi mennyiségben és minőségben hazai tartalmakat gyártani, vagy ha a telekommunikációs szolgáltatók TV előfizetéseinek áremelései meghaladnák a streaming díjak emelkedésének ütemét.
A TV2 is rendelkezik saját streamingplatformmal, tapasztalataik szerint mennyiben térnek el a tartalomfogyasztási trendek itt és a tévéadásban? Komolyak a különbségek?
Összességében jelentősek a különbségek: a lineáris tévécsatornák nézettségében jóval kisebb a hullámzás, míg a streamingfelületen hatalmas a különbség például a nyári uborkaszezon és az őszi főszezon között. A másik jelentős eltérés a különböző műsortípusok nézettségi, látogatottsági adataiban rejlik:
streamingen különösen a reality jellegű formátumok és a tehetségkutatók tudnak hatalmas forgalmat generálni, míg például a vetélkedők, amik lineáris tévében szintén nagyon jól szerepelnek, streamingen általában visszafogottabb eredményekkel szerepelnek.
Van jelenleg olyan tartalomtípus a magyar tévézésben, ami mindent visz, ami tuti siker?
Bárcsak lenne egy tuti recept. A jelenlegi trendek alapján el lehet mondani, hogy a reality show-k és a zenei tehetségkutató műsorok a legnépszerűbbek. Ezek a műsorok magas nézettséget generálnak és széles közönséget vonzanak. Emellett van egy-két helyi gyártású sorozat még, ami szintén ott van a toplisták élén.
Mennyire nehéz a legfiatalabb nézőközönséget tévével megszólítani?
A legfiatalabb nézőközönség megszólítása nagy kihívást jelent a televíziók számára, mivel ők inkább a digitális platformokat és a streaming szolgáltatásokat részesítik előnyben. Azonban a TV2 igyekszik folyamatosan megújulni és innovatív tartalmakat kínálni, amelyek vonzóak lehetnek számukra. Jó példa erre a Kísértés című műsorunk, ami nemcsak az online térben, hanem a lineárisban is sikeresen szólította meg a fiatalabb nézőket.

Minek köszönhető a szórakoztató showműsorok és reality-k hatalmas népszerűsége?
A szórakoztató showműsorok és reality-k nagy népszerűsége a magyar televíziós piacon több tényezőnek is köszönhető. Egyrészt ezek a műsorok könnyed kikapcsolódást és szórakozást nyújtanak a nézők számára, ami fontos szerepet játszik a mindennapi stressz oldásában. Másrészt a valóságshow-k és tehetségkutató műsorok interaktivitása és közösségi médiás jelenléte lehetőséget ad a nézőknek, hogy aktívan részt vegyenek és véleményt nyilvánítsanak.
Végül a hírességek és tehetségek szereplése tovább növeli a műsorok vonzerejét és a nézők érdeklődését.
A fiatalok csökkenő időtartamban képesek teljes figyelmüket valamilyen tartalomnak szentelni, ez hogyan befolyásolja a tévét 2025-ben?
Ez nem egy új jelenség, ahogy az erre adott reakciónk sem: továbbra is azon vagyunk, hogy az egyre inkább multitaskingra hajlamos nézőinket egyéb saját felületeinken is elérjük (TV2Play, social media oldalaink), informáljuk, játékra hívjuk, akár nyereményekhez is juttassuk.
Az AI milyen mélységben vesz részt a TV2-nél a mindennapi munkában?
A mesterséges intelligencián alapuló megoldások számos területen támogatják munkánkat, legyen szó háttérinformációk gyűjtéséről, kreatív ötletelésről vagy speciális célfeladatokra fejlesztett programok alkalmazásáról. Kiemelten használunk olyan integrációkat, amelyeket kifejezetten a televíziós és filmes gyártás támogatására fejlesztettek ki. Fontosnak tartjuk, hogy az AI által generált vagy gyűjtött információkat és tartalmakat minden esetben emberi kontroll mellett kezeljük, biztosítva ezzel a megbízhatóságot és a minőséget. Emellett folyamatosan vizsgáljuk, hogy mely további területeken alkalmazhatjuk a mesterséges intelligenciát, hogy ezzel is hozzájáruljunk a tartalomgyártás mennyiségének és minőségének folyamatos fejlődéséhez.
Borsány-Gyenes András, a Network4 vezérigazgatója interjúnkban úgy vélte, a jövő a rugalmas, személyre szabott tartalomfogyasztásé, amelyben a fogyasztó figyelmének megszerzése kulcsfontosságú tényezővé válik.
A legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján a harmadik helyre került Guttengéber Csaba: vele készült interjúnkban nemcsak a reklámpiac jelenlegi helyzetéről, de pályájának kezdetéről, a rádiós műfaj iránt érzett szenvedélyéről is beszélgettünk.