A Spotify több mint 1 milliárd eurós nyereséget könyvelt el magának. A svéd technológiai vállalat célja, hogy 2030-ra egymilliárd felhasználót érjen el.

A Spotify több mint 1 milliárd eurós – azaz körülbelül 393 milliárd forint – rekordnyereséget könyvelt el magának egy évnyi költségcsökkentés, illetve másfél ezer alkalmazott elbocsátása után. A negyedéves bruttó nyeresége, azonban már nem hasított ennyire, mivel a havi aktív felhasználókra vonatkozó előrejelzés hangyányit elmaradt a várt eredményektől – számolt be a hírről az Economx.

A Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek 2023 decemberben azt mondta, hogy megközelítőleg 1500 munkahelyet szüntetnek meg, hogy a vállalat elérhesse a kitűzött célokat.

A zenei platform 2030-ra egymilliárd felhasználót szeretne magáénak tudni. A gondolat merész, ám nem lehetetlen, mivel jelenleg 615 millió felhasználója van. Ez azonban valamivel alacsonyabb a negyedévre vonatkozó 618 milliós saját előrejelzéséhez képest. A következő cél, hogy az év közepén 631 millióra emelje ezt a számot.

A Spotify negyedéves bevétele 20 százalékkal, 3,64 milliárd euróra nőtt, meghaladva ezzel a 3,61 milliárd eurós becsléseket. A prémium előfizetők száma hozta a várt eredményeket: 14 százalékkal, 239 millióra ugrott az első negyedévben.

A vállalat nyereségének kiemelkedő hányadosát a podcast üzletága adta – ennek kiépítésébe több mint egymilliárd eurót fektetett a Spotify.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:NurPhoto / Getty Images)

Címkék