Magyar idő szerint hétfő hajnalban tartották az 58. Super Bowlt, amelynek szünetében a Queenre tátogó animált Karikó Katalin is megjelent. A Pfizer ugyanis életében először a Super Bowl alatt futó reklámidőt vásárolt. Ez nem kis figyelmet jelent a márka számára, mivel – csak Amerikában – 123 millió tévénéző követte az amerikai futball döntőt, ami rekordnézettségnek számít. A tudomány éltetése pont ezért nem volt olcsó mulatság a cég számára, hiszen egy félperces reklám idén 7 millió dollárba, azaz kb. 2,5 milliárd forintba került a meccs alatt.
A Pfizer reklámjában a legismertebb kutatók, tudósok és felfedezők mind a Queen Don't Stop Me Now című dalára tátognak AI animáció segítségével. Ebben a társaságban kapott helyet a magyar tudós is. A 2023-ban élettani-orvosi Nobel-díjjal kitüntetett Karikó Katalin akkor bukkan fel, amikor a dalban eljutunk az „I wanna make a supersonic woman of you” részhez, ami utal Karikó munkásságára.
A reklámban a Pfizer alapítói mellett többek között – festmény és szobor formájában – megjelenik Isaac Newton, Albert Einstein, Galileo Galilei, valamint Kopernikusz is. Emellett egy anatómia könyv és egy medveállatka is csatlakozik a buliba.
A reklám végül a „Here's to science. Here's to the next fight” felirattal végződik, amellyel arra utalnak, hogy a több mint 170 éve meghatározó gyógyszergyártó vállalat munkája a tudomány fejlődésének elősegítésében ezután sem ér véget.
Az idei Super Bowl szüneteire a magas árak ellenére is hónapokkal ezelőtt elkeltek a reklámhelyek. A márkák külön erre az alkalomra gyártott hirdetésekkel készülnek, pont ezért ilyenkor sok cég már szinte kisfilm szerű szpotokkal jelentkezik és sok esetben nagy sztárokat szerepeltetnek. Idén sem volt ez másként, erről korábban ebben a cikkben írtunk.
(Borítókép: Janos Kummer / Getty Images)