A Lenovo az új kampányában a technológia által segítséget nyújt egy tinédzsernek és a nagymamájának áthidalni a digitális és a fizikai világ okozta szakadékot, hogy újra összehozza őket.

A digitalizálódó világnak köszönhetően folyamatosan növekszik a szakadék a generációk között: egyre gyakoribb, hogy nem tudnak minőségien kapcsolódni egymáshoz, még akkor sem, ha az igény megvolna rá. Az idősebbek, akik még nem az internetes világ részeként élték a mindennapjaikat, sokszor bizonytalanok abban, hogy hogyan közelítsenek egy teljesen másképp szocializálódott generációhoz. A technológiában azonban az a megdöbbentő, hogy amit szétszakít, azt a benne rejlő lehetőségek segítségével újra tudja építeni – ezt bizonyítja a Lenovo megható kampánya.

A Lenovo által végzett kutatás szerint a Z generációsok 27 százaléka érzi úgy, hogy az interneten kevesebb ítélet éri őket: álláspontjuk szerint ez a közeg nagyobb teret nyújt az önkifejezésre és az erősebb kapcsolatok kialakítására. A megkérdezettek 61 százaléka ugyanakkor arra vágyik, hogy a digitális világon kívül is képes legyen nehezebb lélegzetvételű beszélgetéseket folytatni – ennek ellenére úgy vélik, ezt könnyebb az interneten keresztül megvalósítani.

A Lenovo Meet Your Digital Self nevű projektje az online és offline világ közötti szakadék áthidalására a mesterséges intelligencia erejét használta fel, segítve a Z generációt abban, hogy olyan őszinte beszélgetésekbe kezdhessenek, amire valójában vágynak.

A Lenovo UK a kampányában egy Oscar nevű nem bináris identitású tinédzserrel dolgozott együtt, hogy közösen életre keltsék a való életben nehézségekkel küzdő fiatal online világban felépített személyiségét, Spiderinmybath-et. A vállalat egy élvonalbeli technológiát alkalmazott, hogy „Spider” összes online megnyilvánulását összekombinálja egy AI-alapú avatárban.

A technológia segítségével Oscar magabiztos, virtuális identitása életre kelhetett: Spider egy képernyőn keresztül mozgott, beszélt, gesztikulált és válaszolt a hozzá intézett kérdésekre. Így segítette Oscart, hogy végre olyan párbeszédet folytathasson a nagymamájával, amelyet soha nem mert megtenni. A kezdeményezésről egy megható kisfilm is készült.

A kezdeményezés célja összességében az volt, hogy áthidalja a digitális és a fizikai világ közötti szakadékot, lehetővé téve, hogy a fiatal tinédzser végre felfedhesse valódi énjét nagymamájának, amely az internetes és a valódi világ együttes keveréke.

Sarah Kendrick, a Mental Health Innovations klinikai igazgatója elmondta:

Világszerte minden nyolcadik ember mentális egészségügyi problémával küzd, ebben a Z generáció a leginkább érintett, ahol ez a jelenség minden ötödik emberre igaz. A Lenovo „Meet Your Digital Self” nevű közösségi kísérletében az AI innováció ígéretesnek tűnik, mivel az online személyiségeket eltérően értelmező generációkat összehozza egymással.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: Famous Campaings)

(Borítókép: Lenovo)

Címkék