A generatív mesterséges intelligencia használata a reklámkampányok készítésénél igazi mankó lehet, ráadásul a szakmabeliek számos szempontból okosabbá válhatnak.

A MediaFuture oldalán már többször foglalkoztunk azzal a kérdéssel, hogy a mesterséges intelligencia milyen fenyegetést jelenthet a kreatív szakmának, vagy épp milyen segítséget nyújthat. Utóbbit alátámasztva korábban volt egy cikkünk, aminek az alapját például ChatGPT-vel írtuk. Az AdWeek most azt tárja fel, hogy a generatív AI használata a gyakorlatban milyen előnyökhöz juttathatja azt a marketingest, aki nem retten el attól, hogy a mesterséges intelligenciát eszközként használja mindennapjai során.

Manapság rendkívül nehéz a fogyasztók megszólítása, hiszen a hirdetések feneketlen tengerében, ahol mindenki harcol az emberek figyelméért, könnyen elsüllyedhet egy-egy tartalom. Ráadásul a gyorsaság, az időszerűség és a személyre szabottság egyre meghatározóbb fogalmakká válnak. Ennek következtében a szakmabeliek egyre inkább az olyan technológiákhoz fordulnak, mint a generatív AI és ezen belül olyan szolgáltatókhoz, akár a Magyarországon is elérhető Microsoft Advertising.

A generatív AI-t használó szakembereknek lehetőségük van arra, hogy a kreativitásukat és a módszerüket is fokozzák, és ezzel olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek kiemelten személyre szabottak, mind az üzenet, mind a kreatív formátum szempontjából. A marketingesek a technológia segítségével összességében gyors és személyre szabott elemzést kaphatnak a fogyasztókról. Ez a módszer katalizátora lehet a szakma átalakulásának: a kreatív folyamatok felgyorsulásának és az időspórolásnak. A Microsoft Advertising megállapítása szerint ugyanis a marketingesek 64 százaléka időhiányban szenved.

A generatív AI egyenlővé teszi a terepet a játékosok számára

A korai kreatív ötleteléstől a tökéletes képek generálásáig a generatív AI demokratizálja a kreatív folyamatokat. A közösségi média posztoktól kezdve a hangok és a frappáns reklámszövegek generálásáig bármit meg tud alkotni, ami összhangban lehet a márka arculatával. A könnyed megoldás ellenére a folyamatból nem lehet kihagyni az emberi munkát se, érdemes ellenőrizni és pontosítani az AI alkotta tartalmakat.

A generatív AI a kampányok elkészítéséhez a legjobb eszközöket ajánlhatja közvetlenül a meglévő tartalomkészletéből vagy akár a webes felületekről, így könnyedén időt lehet spórolni a keresgélés megúszásával. A technológia olyan eszközöket választ ki, amelyek bizonyítottan rezonálnak a célközönségre, ami tovább finomítja a kampányok relevanciáját és hatását.

A generatív mesterséges intelligencia használatának titkos fegyvere az úgynevezett „prompt engineering”. A megfelelően részletezett és formázott súgókkal az AI-rendszerek képesek egyedi szöveget, képeket, zenét, grafikát, sőt, akár valósághűnek tűnő beszélgetéseket is generálni. A különböző stílusokkal való kísérletezés segíthet feltárni a tökéletesen illeszkedő tartalmat bármely célzott közönség számára. Hiszen ha a jelenlegi marketing törekvéseket nézzük, akkor egyre nagyobb szerepet kap az inklúzió fontosságra. Az említett stratégia pedig előkészíti az olyan hirdetési tartalmak készítését, amelyek a különböző vagy egyedi hátterű fogyasztókat szólítja meg.

Minden a Kísérletezés

A generatív mesterséges intelligencia munkahelyi normalizálása teljesen átalakíthatja a kreatív energiákat és a csapatok termelékenységét és morálját. A Microsoft Advertising kutatása szerint a felhasználók általában a tizenegyedik percben eszmélnek rá, hogy a generatív AI használatával milyen könnyű időt spórolni. A posztok ütemezésétől kezdve a hirdetés elhelyezések kezeléséig a generatív AI képes felgyorsítani a folyamatokat.

A generatív AI használatával a marketingesek számos szempontból okosabbá válhatnak. A technológia segítségével könnyedén lehet kísérletezni és a személyre szabottabb üzeneteket eljuttatni a célközönséghez. Az iparág ezáltal gyorsabban tud majd a piaci dinamikákra és a fogyasztói viselkedésre is reagálni.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.


(Forrás: AdWeek)

(Borítókép: MR.Cole_Photographer / Getty Images)

Címkék