Az Adidas ráállt azoknak a tornacipőnek a gyártására, amelyet az 1970-es, illetve 80-as évekbeli futballszurkolói cipők inspiráltak. Bjorn Gulden vezérigazgató szerint az eladások ezt követően 2023 elején havi pár százezer párról havi több millió párra növekedtek. A márka jelenlegi célja, hogy tovább fokozza a népszerűségét – írja az Economx.
A vállalat szerint az első negyedévben elért kiemelkedő teljesítményt az említett cipők eladásai segítették. Azonban az Adidas Samba, Gazelle és a Spezial nevű modellekről részletes számladatok már nem ismertek. A cipők ára 90 dollártól kezdődik, a limitált kiadású kollaborációk pedig akár 350 dollárra is felmehetnek. A befektetők és az elemzők ennek hatására folyamatosan figyelemmel kísérik, hogy a márka profilja ne függjön a lábbeliktől. Ennek az is oka, hogy nyereséges Yeezy-üzletág hirtelen megszűnése anno erősen fejbe vágta az Adidast.
Kanye West és az Adidas szakítása
A sportszergyártó cég 2023-ban harminc év után először volt veszteséges, mivel a Kanye Westtel való partneri kapcsolat megszűnése miatt a márka elvágódott egy trendi tornacipőcsaládtól a Yeezy-től. Az Adidas Samba azonban megnyerte a Footwear News 2023 „Az év cipője” díját, ami az első győzelem számukra a 2015-ös Yeezy Boost 350 óta.
Aneesha Sherman, a Bernstein elemzőjének becslése szerint a Samba, a Gazelle és a Spezial modellek 2024-ben összesen 1,5 milliárd euró forgalmat generálnak. Ez a sportszergyártó cég teljes bevételének körülbelül 7 százaléka, ami közel jár a Yeezy 1,7 milliárd eurós bevételi csúcshoz.
A cipők eladásai valószínűleg minden régióban idén érik el a csúcsot. Nyilvánvaló és egyértelmű, hogy ez a trend nem fog örökké tartani
– mondta Thomas Joekel, a frankfurti székhelyű Union Investment vagyonkezelő portfóliómenedzsere, aki Adidas-részvényekkel is rendelkezik.
Halványodó trendciklusok
Az Adidas 2018-as Európai eladásai visszaestek, miután a minimalista dizájnú, fehér Stan Smith-féle cipő elkezdett kimenni a divatból. A Nike ugyanezzel a problémával néz szembe a klasszikus Air Jordan 1 lábbelijénél, így a rendkívül gyenge eladás miatt csökkenti a modell kínálatát.
Az említettekkel ellentétben az Adidas-vezérigazgatója szerint a gördeszkás stílusú Campus cipők egyre népszerűbbek. Az Adidas terve szerint a klasszikus Superstar cipő marketingjét is megnyomja, hogy a modell a következő évben ismét divatba jöjjön. A márka a közeljövőben dobta piacra a surranó 200 dolláros változatát, amelynek talpa hullámos.
Gulden elmondta, az Adidas azon munkálkodik, hogy kivonja a forgalomból a Superstar szezonális színeit. A márka csak a klasszikus fekete és fehér színre szeretne koncentrálni: a cél, hogy a piac friss legyen 2024-es és 2025-ös bevezetésekhez mérten.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: NurPhoto / Getty Images)