Creative Catalyst néven, a kreativitást és az innovációt a középpontba helyező, új kezdeményezés indul a hazai kreatívipari szektor megerősítése érdekében – olvasható Creative Catalyst By Tech In The City közleményében.
A World Economic Forum kétévente megjelenő trendjelentéseiből világosan látszik, hogy a globális munkaerőpiac változásai a jelenlegitől eltérő készségeket fognak megkövetelni az emberektől. Minden jelentős médium, és szakmai fórum egybehangzó megállapítása, hogy 2030-ra a munkaerő jelentős részét át kell képezni. Milyen készségekre lesz tehát szükség a közeljövőben? A munkahelyek jövője szempontjából a legfontosabb készségek, az úgynevezett 4K, ami a kommunikáció, a kreativitás, a kollaboráció, és a kritikus gondolkodás.
A kreativitás mint készség, április és május folyamán kiemelt szerepet kap, ugyanis április 21-én van a kreativitás és innováció nemzetközi világnapja, valamint 50 évvel ezelőtt, 1974. május 19-én született meg a világraszóló magyar innováció, a Rubik-kocka ötlete. A Tech In The City és a kezdeményezés mögé álló partnerek a Rubik-kocka feltalálásának 50. jubileuma alkalmával különböző programok, kezdeményezések segítségével kívánják felhívni a figyelmet a kreativitás, a kultúra, a kollaboráció és az innováció fontosságára. Az idei évben a Tech In The City útjára indítja a Creative Catalyst kezdeményezést, amely azoknak a közösen gondolkodó, együttműködésre nyitott és a fejlődés lehetőségét folyamatosan kereső egyéneknek és szervezteknek kínál egy közös platformot, akik szintén első számú feladatuknak tekintik szervezeten belül a 4K támogatását. A Creative Catalyst mint platform és tematikus eseménysorozat izgalmas és inspiráló kollaborációk, programok, és projektek összessége, amely a hazai kreatív ipari közösség megerősödését is szeretné segíteni, támogatni.
Ez lesz a központi esemény
A kezdeményezés központi eseménye a május 23-i Creative Business Day. A Creative Business Day a hazai kreatív ipar és üzleti élet szereplői számára életre hívott, hiánypótló szakmai fórum. A tavalyi évben először megrendezett esemény egy találkozási pont és egyben megjelenési lehetőség a szakmai szereplők és a téma iránt érdeklődő közönség számára.
A kezdeményezés szakmai partnerei az immár egy évtizede működő nemzetközi Creative Business Network, illetve a Mediaspace.global, a díjnyertes B2B közösségi platform, akikkel közösen kerül megszervezésre a Creative Business Cup Hungary (CBC Hungary), amely idén is része a Creative Business Day programjának. A Creative Business Cup versenysorozat több, mint 60 ország részvételével az innovatív és kreatív startupok legnagyobb versenyének számít. Az idei évben már harmadszorra várják a kreatívipari innovátorok és vállalkozások jelentkezését, ahol szakmai támogatás, nemzetközi kapcsolatrendszer és egy inspiráló közösség várja a résztvevőket.
A verseny hazai fordulójának időpontja 2024. május 23., a jelentkezési határidő pedig 2024. május 17. A felhívással kapcsolatos további információ és regisztráció az alábbi oldalon található. A pitch esemény központi rendezvényére, a Creative Business Day-re már elindult az előregisztráció.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: Creative Catalyst By Tech In The City)