A NASA és a SpaceX egykori mérnökei által készített holdjáró, a Flex rover 2026-tól lehetőséget kínál a márkáknak, hogy termékeiket a Hold felszínén reklámozzák.
Kis lépés az embernek, de hatalmas ugrás a marketingnek? A NASA és a SpaceX egykori mérnökei által készített holdjáró lehetőséget kínál a márkáknak arra, hogy 2026-tól a Hold felszínén reklámozzák termékeiket. A hátborzongatóan jövőcsalogató fejlesztés, amely leginkább egy sci-fi-hez hasonlít, a kaliforniai székhelyű Astrolab start-up cég ötlete nyomán valósul meg – olvasható a Marketing Beat cikkében.
Az Astrolab ambiciózus tervei szerint 2026-ra a Holdra küldi a Flex rover nevű holdjárót, miután a cég a 2023-as évben megállapodást kötött az Elon Musk tulajdonában lévő SpaceX-szel. Az Astrolab törekvései – amelytől a márkák szó szerint az egekben vagy afölött érezhetik magukat – teljesen új határokat nyithat meg az emberek figyelméért folytatott küzdelemben.
A Földön kívüli reklámpiac uralására irányuló kísérletek részeként a fiatal cég megállapodást kötött a Group of Humans kreatív szakembereivel, hogy lehetőséget adjon a vállalkozásoknak termékeik tesztelésére és reklámozására a Hold felszínén. Ezzel az ötlettel a Nasa-t is megelőznék, aki egy későbbi időpontra tervezi az állandó bázisa megépítését.
A márkák igazán kitűnhetnek, ha belehelyezik magukat egy olyan környezetbe, aminek nincs atmoszférája és a gravitáció is limitált
– mondta Rob Noble a Group of Humans alapítója.
A lehetőséggel a márkák mindenféle szélsőségnek kitehetik a termékeiket, így könnyen bebizonyíthatják a fogyasztóknak, hogy az általuk forgalmazott áruk tényleg kibírnak mindent.
Biztosítjuk, hogy a kreativitásnak helye legyen a következő holdra szálláson, és segítünk a márkáknak megtenni az első ugrást ebbe az új korszakba.
– tette hozzá.
Az ötlet hatására számos vezető globális márka máris érdeklődést mutatott a lehetőség iránt. A Volvo például autópálya-szabályzatot szeretne bevezetni a Holdra. A Nike pedig jelenleg alacsony gravitációjú lábbeliket fejleszt. A Group of Humans szerint a rover akár másfél tonna felszerelést is képes lesz magával vinni a Holdra, ami a távközlés, a művészet és az építőipar számára is izgalmas lehetőségeket kínál.
(Borítókép: Chris J Ratcliffe / Getty Images)