A Morning Consult új kutatása szerint nyolcéves korára a legtöbb gyerek napi három órát tölt a közösségi médiában. A több ezer amerikai szülő válaszán alapuló felmérésből azt is megállapították, hogy mi a kulcs az alfa generáció felé marketing szempontból.

Azt már sokan tényként kezelik, hogy a mai tizenévesek második otthona a közösségi média felületeken van. Azonban arról még keveset lehet tudni, hogy mi a helyzet a náluk eggyel fiatalabb generációval. Az alfa, azaz a tizenéves vagy annál fiatalabb gyerekek már foglalkoznak a közösségi médiával és streaming tartalmakat is fogyasztanak – derül ki a Morning Consult generációkról szóló kutatásából, amely több ezer amerikai szülő válaszain alapul.

Az Alfa generáció viszonylag friss a közösségi média felületeken és a streaming platformokon: de fiatal koruk ellenére a Morning Consult azt állapította meg, hogy az Alfák már most kialakítottak olyan szokásokat, amelyek figyelemre méltóak lehetnek a marketingesek számára.

A gyerekek aktívan jelen vannak a közösségi médiában

A kutatás szerint az Alfák körülbelül fele naponta streamel videótartalmakat. Nyolcéves korukra pedig – a szüleik szerint – a legtöbbjük naponta akár három órát is tölt a közösségi médiával.

  • MrBeast, Blue Ivy Carter, Jake Paul, Logan Paul, illetve North West is azok közé az influenszerek közé tartozik, akiket az Alfa generáció figyelemmel követ.
  • A YouTube és a Disney+ a legnépszerűbb platformok az Alfák körében: A szülők 30 százaléka állította azt, hogy a Disney+ az a streaming platform, amelyet a gyermekeik a legtöbbet használnak és 50 százalék szerint pedig a YouTube vezeti a listát a közösségi platformok közül.

A közösségi platformra vonatkozó korhatár-szabályozásokból kiindulva Joanna Piacenza, a Morning Consult iparági elemzési vezetője azt nyilatkozta a Marketing Brew-nak, hogy sokkal több gyerek van jelen a közösségi médiában, mint amennyire elsőre gondolnánk.

A marketing szakmának címezve azt is hozzátette, hogy

Márkaként és hirdetőként is óvatosnak kell lennünk, nem szabad kifejezetten a hatéveseknek készíteni a marketinget. De legalább már tudható, hogy jelen vannak ezeken a platformokon, így lehet számítani arra, hogy ők is beleütköznek a tartalmainkba.

Alfa generáció és a rajongás

A szülők szerint az Alfák egy része a közösségi és streaming platformokon is jelen van, így logikus, hogy sporttartalmakkal is találkoztak. A Morning Consult megállapította, hogy a generáció 60 százaléka nézett már profi sporteseményt, és majdnem fele (47 százalék) nézett már egyetemista sportot tévén keresztül.

A szülők elmondása alapján a kutatás arra is kitért, hogy a gyerekek kisebb arányban vettek részt személyesen a mérkőzéseken – a profi sportok esetében ez 39 százalék, az egyetemi sportok esetében 28 százalék – 18 százalékuk pedig már részt vett „fantázia ligákban” is. A kutatás szerint az NFL, az NBA, az MLB és a férfi foci a legnépszerűbb sportág az Alfák körében. Míg a Z generáció, illetve az összes amerikai felnőtt 9 százaléka a férfi foci „lelkes” rajongójának vallja magát, addig az Alfák 14 százaléka ugyanígy vélekedik. A női foci és a WNBA a legkevésbé népszerű sportágak közé tartozik a kutatott generáció körében, bár a felmérés szerint a legfiatalabb generáció nagyobb hányada ugyanúgy „lelkes” rajongója ezeknek a sportágaknak, mint az összes többi amerikai felnőtt.

Mi a titok az Alfa generációhoz?

Azoknak a marketingeseknek, akik meg akarján szólítani az Alfa generációt – influenszereken, sportolókon vagy másokon keresztül –, érdemes elsajátítaniuk egy új nyelvet: az Alfa szlenget. A kutatás szerint az alfa szülők majdnem egyharmada (29 százalék) mondta azt, hogy a legkisebb gyermeke olyan szleng nyelvnek van a birtokában, amelyet nem ő ért. Azonban azzal is tisztában kell lennie a szakembereknek, hogy ez a nyelv folyamatosan alakul, ami egyik nap divatos, az lehet, hogy két hónap múlva már nem lesz az.

Nem tudsz velük szótérteni, ha nem ismered azt a nyelvet, amit beszélnek (...)

– tette hozzá Piacenza.

(Forrás: Marketingbrew)

(Borítókép: lithiumcloud / Getty Images)

Címkék