A Veritonic audio-analitikai és kutatási cég a Realeyes, az emberi viselkedés megértéséhez mesterséges intelligenciát használó vállalattal együttműködve új kutatást indított. Az Audio Attention Report a rádiós és podcast reklámokban rejlő kiaknázatlan lehetőségekre hívja fel a figyelmet.
A hang az egyik leghatékonyabb médiacsatorna, amely bár már rég a márkák és hirdetők rendelkezésére áll, mégis kevesen foglalkoznak vele profi szinten. A rádiós és podcast reklámokat mostoha mód kezelik, pedig értékesebbek lehetnek, mint azt elsőre hinnénk.
Scott Simonelli, az Amazon Audible által támogatott Veritonic alapító vezérigazgatója Alex Browne-nal, a Realeyes számítógépes látással és mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalat partneri stratégiáért felelős vezetőjével karöltve arra a kérdésre kereste a választ, hogyan hat és miként befolyásolja a hang az embereket.
Simonellit már karrierjének a legelején is érdekelte a hangokra adott emberi reakció, hiszen kezdeti éveiben televíziós reklámok zenéjét írta. Majd rádöbbent arra, hogy a marketingesek úgy döntenek a reklámok hangjairól, zenéiről, hogy nem állnak rendelkezésükre ehhez adatok, így elhatározta, hogy majd ő megtalálja a módját ezen tényezők hatásának számszerűsítésére.
A Vertonic alapító vezérigazgatója szerint a hangok alulértékeltek, és annak ellenére, hogy ma már vannak kutatások, amikre lehet támaszkodni, még így is rengeteg út áll előttük ahhoz, hogy pontosabb képet kapjanak arról, az emberek miként reagálnak valós időben bizonyos hanganyagokra.
Néma gyereknek az anyja se..
A cég legújabb kutatásában a beágyazott vagy beépített hang alapú hirdetések teljesítményét mérte, amihez több száz önkéntest kértek fel különböző podcast műsorok hallgatására. A méréshez a Realeyes szolgáltatta saját fejlesztésű technológiáját, hogy a reklámokra adott reakciókat webkamerán keresztül passzív figyelem- és reakciómérőkkel rögzíteni tudják.
A kutatásból kiderül, hogy azoknál a reklámoknál a leggyengébb a figyelem megtartása, amik halkak, de hasonlóan gyengén teljesítettek azok a hirdetések is, amikben túl sok a különböző hangelem (hosszabb szöveg, háromnál is több hangeffektus, illetve zene).
A figyelem minősége azoknál a reklámoknál a legjobb, ahol a hangalámondás hangos, tehát eltér a műsor hangerejének erősségétől. A tesztben résztvevők 75 százaléka nyilatkozta, hogy egy jó hangminőségű reklám pozitívan befolyásolja, hogy végül megveszik-e a hirdetett terméket.
A teljes tanulmány ingyenesen letölthető a Vertonic oldaláról.
(Forrás: Vertonic)
(Borítókép: Guido Mieth / Getty Images)