Ahogyan közeleg az igazi ősz, úgy egyre többen gondolnak az ünnepekre és kezdenek el ajándékok után nézelődni. A TikTok pedig jó terepet nyújhat arra, hogy a felhasználók inspirációt gyűjtsenek, és akár rögtön meg is vásárolják azt, ami megtetszik nekik. Hogyan használhatják ki a márkák ezt a megnövekedett érdeklődést? Ebben segít a platform ünnepi kalauza.

A közösségi platform ünnepi vásárlásokhoz kapcsolódó adatai hasznos betekintést nyújtanak mindazoknak, akik szeretnék kihasználni az ősszel kezdődő ajándékbeszerzési boomot. A TikTok mérései szerint az ajándékok iránti érdeklődés már az első nagyobb őszi esemény, a halloween környékén felfut. A mindenszenteket megelőző és a rákövetkező egy hétben 190 százalékkal nő a platformon megjelenő #holidayshopping hashtaggel ellátott videók száma. Ezután a november is eseménydús lesz, Amerikában először a hálaadás kerül a figyelem középpontjába, majd a #BlackFriday, a #CyberMonday és természetesen a karácsony ad alkalmat a pénzköltésre.

Milyen eszközöket használhatnak a márkák?

A TikTok vásárlási kalauza részletes tanácsokat ad arra is, hogy hogyan használhatják a márkák a platform különböző eszközeit. Eszerint a hashtagek továbbra is erős katalizátorai az ünnepekhez kapcsolódó interakcióknak. Az olyan klasszikus címkék mellett, mint a #LuxuryGifts, #TravelInspiration, #FitnessGifts, #SelfCare, érdemes olyan alternatívabb, de még mindig népszerű vizekre is evezni, mint az #UglyChristmasSweater, #SecretSanta, #NextGenToys, #SneakerDrop, #XmasBakingContest, #HolidayDecor, #ArtisanalAnime, #ChristmasMovieBinge, #GiftBasket, #TreatYourself.

A TikTok-tartalomgyártóknak szintén fontos szerep jut a márkaelkötelezettség ösztönzésében, és az élő adásokkal, élő shopping eseményekkel szintén meg lehet fogni a potenciális vásárlókat. Az ünnepek környékén a felhasználók aktívabban keresik a hűség- és jutalom- illetve visszatérítéses programokat, ezért érdemes lehet ilyeneket is kínálni.

Utazás és nyugalom

A közösségi oldal felhívja a figyelmet arra, hogy a felhasználók az ünnepek közeledtével gyakran magukat is megajándékozzák - nem ritkán azért is, hogy csökkentsék a különböző eseményekhez és a készülődéshez kapcsolódó stresszt. A tapasztalataikat pedig szívesen osztják meg másokkal is.

A maguknak vásároló TikTokerek gyakran keresnek az utazások témakörében, de a smink és a hajápolás is népszerű, akárcsak a bőrápolás és a parfümök, a játékok és az ételek-italok, ünnepi dekorációk. Akár az ünnepek környékén készülnek utazni, akár már a meleg nyári vakációról ábrándoznak a felhasználók, az utazáshoz kapcsolódó keresések és tartalmak megszaporodnak télen. A #TravelGifts, #Travelideas, #Travelinspiration hashtagek ilyenkor nagy népszerűségnek örvendenek.

Aki inspirációt keres a TikTokon, elsősorban a divat és szépségápolás, dekoráció és utazás témában szeretne tartalmakat találni, és ezen belül gyakran keres rá különböző technikákra és eljárásokra. Ugyanakkor nem ritka az sem, hogy a felhasználók konkrét termékek és hobbik után kutatnak, az inspirációt pedig sok esetben követi vásárlás is.

Értékteremtés és kulturális közvetítés

Az értékteremtés és -közvetítés az egész éves trendeket meghatározza, és az ünnepek kapcsán talán még kiemeltebben szerephez jut - legyen szó a márkához és a megvásárolt termékhez kapcsolódó értékről vagy magáról a tartalomról, ami önmagában is ad valamit a közönségnek. Szórakoztat vagy informál, miközben aktívan leköti a nézőket és releváns számukra.

A TikToknak nagy szerep jut abban is, hogy különböző kultúrákat kössön össze és érdeklődést keltsen más országok jellegzetességei iránt. Ez az ünnepek kapcsán sincs másként, amikor az emberek szívesen ismerkednek a sajátjukétől eltérő kultúrák és tradíciók érdekességeivel, karácsonyi szokásaival. A márkák ezekre a helyi ízekre fókuszálva is elmesélhetik a saját, egyedi ünnepi történetüket.

Kereskedelmi szempontból a karácsony hálás időszak, a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Korábbi cikkünkben azt vizsgáltuk, hogyan lehet a lehető legjobban kihasználni a karácsonyi időszakot.

Címkék