A New York Times együttműködik az Adelaide technológiai vállalattal, hogy a szemmozgás-követési technika segítségével mérje, az olvasók figyelnek-e a kiadónál megjelenő hirdetésekre – közölte a Marketing Brew.
A nemzetközileg ismert lap az első ügyfél, amely csatlakozott a figyelemméréssel foglalkozó vállalat új, kiadókra fókuszáló platformjához, az „Adelaide for Publishers-hez”. Az együttműködés részeként az oldalon található hirdetések hatékonyságát az úgynevezett „figyelemmérés” technikájával fogják vizsgálni és értékelni, amely túlmutat az eddigi iparági szabványokon.
A Times egyébként tavaly kezdte el használni saját fejlesztésű „figyelem-mérőjét”, azonban ez az első alkalom, hogy egy külső technológiát alkalmaz erre a célra – mondta Gabriel Dorosz, a New York Times közönségstratégiáért és ismeretekért felelős ügyvezető igazgatója.
Az elmondása szerint a cél az, hogy a mérés alapján leszűrt adatokat a hirdetők összeköthessék a kampányaik teljesítményével legyen szó programozott hirdetésekről vagy közvetlenül értékesített készletről.
Amit mi szeretnénk, az egy kampányszintű ajánlat, amelyet reményeink szerint a nyár folyamán elindítunk.
Min alapszik az új mérés?
A 2019-ben alapított Adelaide olyan módszereket használ a kutatásainál, mint a szemkövetés mérése (vagyis az emberi tekintet mozgásának lekövetése), illetve a weboldalon belül az elrendezés megfigyelése – így fel tudja mérni a hirdetések hatékonyságát. A vállalat több neves céggel is dolgozott már: ilyen volt a Coca-Cola, a Microsoft és a Mars. Integrálva pedig az Amazon, a Google és a The Trade Desk programozási platformjaival működött együtt.
Úgy gondoljuk, hogy a meglévő mérési szabványok nem mondják el a teljes sztorit. Nem gondoljuk, hogy a nézettség a teljes történetet elárulja. Mi egy prémium kiadó vagyunk... és szeretnénk ezt a dolgot továbbvinni az iparágban.
– mondta Dorosz.
A hirdetések hatékonyságának javítása érdekében más kutatási módszerek is születtek az elmúlt időszakban. A Veritonic audio-analitikai és kutatási cég a Realeyes, az emberi viselkedés megértéséhez mesterséges intelligenciát használó vállalattal együttműködve a beágyazott vagy beépített hang alapú hirdetések teljesítményét mérte, amihez több száz önkéntest kértek fel különböző podcast műsorok hallgatására.
(Borítókép: Laurence Dutton / Getty Images)