A közösségi médiában az időzítés a legfontosabb. Akár egy trendhez szeretnénk csatlakozni, akár a legtöbbet kihozni egy közösségi kampányból, az, hogy mikor posztolunk, ugyanolyan fontos, mint maga a poszt. A tartalom megfelelő időben történő közzététele meghatározhatja a kampányok sikerét és elősegítheti a közösségi stratégiák üzleti célokhoz való igazítását.

A SproutSocial publikálta átfogó felmérését, amelyben a Sprout Data Science csapatával szoros együttműködésben azt igyekezett feltárni, hogyan kapcsolódnak a felhasználók a közösségi médiához. Több mint 30 ezer ügyfél adatait nézték át 600 ezer közösségi profilon, köztük a Twitteren, a Facebookon, a LinkedInen, az Instagramon, a TikTokon és a YouTube-on,

összesen közel 2,5 milliárd megjelenést elemeztek.

Ez alapján meghatározták, hogy a különböző platformokon melyek a legjobb posztolási időpontok az elérések maximalizálásához.  

Az egyes közösségi hálózatok optimális posztolási időpontjai eltérhetnek, de a felmérésben következetesen az látszott, hogy a legmagasabb elkötelezettség a reggel 9 és 10 óra közötti időszakban tapasztalható. A délelőtti és a kora délutáni órák a legtöbb közösségi médiaplatformon, köztük a Facebookon, az Instagramon, a LinkedIn-en, a Pinteresten, a TikTokon és az X-en is sikeresnek bizonyultak.

A YouTube-on és a Pinteresten a kora délutáni órákban volt a legmagasabb az elkötelezettség.

hogyan alakulnak az egyes platformokon az ideális posztolási időpontok?

A Facebook továbbra is a világ legnagyobb közösségimédia-platformja havi 3,065 milliárd aktív felhasználóval, a SproutSocial felmérése szerint a fogyasztók 90%-a rendelkezik Facebook-profillal, így az oldal hatása a közösségi médiában – akár a felhasználók, akár a marketingesek szempontjából – továbbra is meghatározó. A Facebookon a legaktívabb időszakok a reggeli órákban vannak, az optimális posztolási idő hétfőtől vasárnapig reggel 8 vagy 9 órakor kezdődik, és néhány napon akár délig is kitolódhat. A célközönség eléréséhez érdemes tehát erősen kezdeni a napot. 

Facebook posztok ideális időzítése:

Hétfő: 9:00 - 12:00.

Kedd: 9:00 - 12:00. 

Szerda: 8:00 - 11:00 és 15:00-17:00.

Csütörtök: 8.00 - 12:00.

Péntek: 9:00 - 10:00.

Szombatonként: 9:00 - 10:00.

Vasárnaponként: 8:00 - 13:00.

Az Instagram sokat fejlődött a kezdetek óta, hiszen eredetileg csak fotómegosztásra szolgált. Az alkalmazásnak ma már havi 2 milliárd aktív felhasználója van, és a képek mellett videók, Reels-ek és élő közvetítések is bekerültek kreatív tartalmai közé. A felmérés szerint az Instagram sem sokkal marad le a Facebooktól: a fogyasztók 82%-a használja. A platformon hétfőtől csütörtökig a délelőtt 10 és délután 3 óra közötti időszakra érdemes időzíteni a posztokat. 

Instagram posztok ideális időzítése:

Hétfő: 10:00 - 16:00.

Kedd: 10:00 - 14:00.

Szerda: 10:00 - 16:00.

Csütörtök: 10:00 - 15:00.

Péntek: 11:00 és 14:00.

Szombatonként: 9:00 - 16:00.

Vasárnaponként: 10:00 - 12:00 és 15.00.

A kezdetben álláskereső oldalként és hálózati platformként működő LinkedIn mára egy globális professzionális kapcsolati központtá fejlődött. A LinkedIn stratégia sikeressége azon múlik, hogy milyen gondos tartalomtervezéssel, ütemezéssel és képviselettel vagyunk képesek szélesebb közönséget elérni, és nem meglepő, hogy az elköteleződés szempontjából a legjobb időpontok a hagyományos munkaidőhöz igazodnak. A legnagyobb aktivitás a hétköznapokon dél körül koncentrálódik. Mivel hétvégén alacsony az elköteleződés, javasolt inkább hétközben posztolni.

LinkedIn posztok ideális időzítése:

Hétfő: 10:00 - 13:00.

Kedd: 10:00.

Szerda: 10:00 - 11:00.

Csütörtök: 9:00 - 13:00.

Péntek: 10:00.

Szombat: 9:00.

Vasárnap: 7:00 - 17:00 (alacsony aktivitás egész nap)

Az X (korábban Twitter) a legaktuálisabb témák és friss hírek mentén pörög, és bár egyes cégek módosították közösségi stratégiájukat a platformon, hogy jobban igazodjanak márkájuk értékeihez, ez csökkentette az elköteleződést. A felmérés szerint az internethasználók 50%-ának van profilja az X-en. A márkák is használják az X-et a vásárlói szolgáltatási stratégiájuk részeként, alternatívaként a hagyományos ügyfélszolgálati lehetőségekhez. Az X legaktívabb időszakai a hétköznap délelőtti és kora délutáni órák.

X-posztok ideális időzítése

Hétfő: 10:00 - 12:00.

Kedd: 10:00 - 14:00.

Szerdák: 9:00 - 15:00.

Csütörtök: 10:00 - 14:00.

Péntek: 9:00 - 13:00.

Szombat: 9:00 - 14:00.

Vasárnap: 12:00.  

A TikTok fejlett algoritmusai és precíz célzási képességei elengedhetetlenné tették a platform használatát az adatalapú marketingstratégiákhoz. A világszerte több mint 2,65 milliárd havi látogatóval rendelkező TikTokon az optimális posztolási időpontok megértése kulcsfontosságú ahhoz, hogy bármely márka maximalizálja elérését a felületen. A legjobb időpont a posztolásához szerdánként 2 és 5 óra között van, mivel ezen az időszakon belül magasabb az elköteleződés, mint a hét többi napján. Emellett az adatok azt mutatják, hogy az elköteleződés hétfőtől csütörtökig, a déltől 5 óráig terjedő időszakban is magasabb.

TikTok posztok ideális időzítése:

Hétfő: 12:00 - 17:00.

Kedd: 17:00.

Szerda: 14:00 - 17:00.

Csütörtök: 15:00 - 17:00.

Péntek: 15:00 - 17:00.

Szombat: 9:00 - 11:00 és 17:00.

Vasárnap: 8:00 - 17:00.

Azok számára, akik marketingcélokra használják a YouTube-ot, a következetes ütemezés kulcsfontosságú a célközönség elérésének maximalizálásához. A felmérés adatai elég egyértelmű képet mutatnak: a legjobb időpont egy tartalom közzétételére a hét bármelyik napját tekintve adélután 1 óra. Egyedül csütörtökön mutatkozik egy nagyobb aktivitás délelőtt 10 órakor is. Az aktivitás hétfőtől péntekig a legerősebb. 

Címkék