A jövő a rugalmas, személyre szabott tartalomfogyasztásé, amelyben a fogyasztó részéről ránk fordított figyelem és idő megszerzése kulcsfontosságú tényezővé válik – állítja Borsány-Gyenes András, a Network4 vezérigazgatója. Milyen új megoldásokkal próbálkoznak a szolgáltatók, és milyen fejlesztések formálják a jövő médiapiacát?

A digitális tartalomfogyasztás forradalma zajlik: a nézők már nem csupán azt várják el, hogy kedvenc műsoraikat bármikor és bárhol elérhessék, hanem sok esetben azt is, hogy az információk befogadása gyorsan és hatékonyan illeszkedjen mindennapi életük ritmusához. A negyedik legnagyobb tévés szereplő, egyben a legnagyobb magyar sportstreaming-szolgáltató, a Network4 évindító sajtóeseményén beszélgettünk a vezérigazgatóval, Borsány-Gyenes Andrással. A szakember szerint a siker kulcsa a nézői igények pontos megértése és az új technológiai lehetőségek kiaknázása. A vállalat ezért innovatív megoldásokkal kísérletezik, amire a streaming platform kiválóan alkalmas.

„A streaming sokkal rugalmasabb technológia a tévécsatornák világához képest, hiszen a fogyasztó eldöntheti mikor és mit néz meg. Végtelen variációban vagyunk képesek átadni a számukra tartalmakat, és ezek a lehetőségek a jövőben még tovább fognak differenciálódni, egyre inkább személyre szabott élményt fogunk tudni kínálni″

– árulta el a MediaFuture számára Borsány-Gyenes András.

ÚJ Megoldásokkal kísérleteznek

A vezérigazgató szerint a klasszikus televíziós tartalomszolgáltatók és a streamingszolgáltatók össze fognak érni, ugyanazok a műsorok megjelenhetnek mindkét típusú platformon, a nézők úgyszintén mindkét típusú szolgáltatást fogyasztják majd. Ez a rendszer még kialakulóban van és számos lehetőséget rejt magában. A Network4 ezért az új megoldások fejlesztésében közösen gondolkodik nagy távközlési partnereivel, például új előfizetési modellel kísérleteznek és keresik azt, hogyan tudnak olyan nézőket is elérni, akik alkalomszerűen szeretnének csak bekapcsolódni egy tartalomfolyamba. A nagy szolgáltatók, a Netflix, a Max és a Disney mellett ugyanis másokra ritkábban kíváncsiak a nézők, ami alternatív megoldásokat is hozhat. Így alkalmi előfizetési lehetőséget vezettek be a NET4+ stremingen. A cél mégis az, hogy ezen keresztül is megmutassák, folyamatosan is érdemes jelen lenni náluk.

A két legszűkebb keresztmetszet, amivel dolgoznunk kell, a disposable money és a disposable time, tehát az elkölthető pénz és az elkölthető idő. Azt gondolom, hogy az utóbbi a szűkebb. Az lesz az ügyesebb szolgáltató, aki erősebb impulzusokat tud adni, hogy a számára nyisson egy kis időablakot a fogyasztó. Ezt is segíti most az AI-n alapuló fejlesztésünk, amellyel a sporttartalmak személyre szabott összefoglalását kínáljuk: nem fér bele a fogyasztó életébe az a sok minden, ami zajlik körülötte, viszont nem akar lemaradni? Lehet, nem is érdekli annyira a foci, de ha megkapja a meccset 5 percben, akkor azt megnézné? Íme, a lehetőség. Ha csak 30 másodperccel hozunk be valakit, akkor pont 30 másodperccel előrébb vagyunk, mintha még annyira sem értük volna el. Neki pedig pont ennyire van szüksége, hogy tudjon kapcsolódni másnap a kollégákhoz, ha a meccsről beszélnek″

- állítja a vezérigazgató.

Nemcsak szórakozás

Borsány-Gyenes András úgy véli, hogy az információ-átvitel módja egyre inkább a mozgókép felé fordul.

Régen, ha valaki hazavitt egy IKEA-szekrényt, először az útmutatót vette a kezébe. Most az első dolga megnyitni egy videót az összeszereléséről. Az emberek régen csak akkor néztek mozgóképet, amikor este hazaértek a munkából, most munka közben is videózhatunk, mert akár éppen onnan nyerjük a sikeres munkavégzéshez szükséges információkat. Tehát a piac egyre bővül és közben fragmentálódik szereplők szerint, illetve technológiák és eszközök szerint is. Vagyis a szolgáltatók számára különleges lehetőségek egész sora nyílik meg folyamatosan, amiket mi igyekszünk felfedezni″

- vázolja a jövőt Borsány-Gyenes András.

Címkék