A Media Regatta visszatér, hogy új életet leheljen a magyar médiavállalatok, reklám- és kreatív ügynökségek versengésébe.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a MediaFuture égisze alatt újraéled a Media Regatta. Az eseményen a magyar médiavállalatok, reklám- és kreatív ügynökségek ismét összemérhetik erejüket a vízen.  Június 14-én a több mint 160 éves Balatonfüredi Yacht Club ad otthont az újjáéledő hagyománynak, ahol nem csupán a vitorlázásé lesz a főszerep, hanem a szakmai és üzleti kapcsolatépítésé is.

A MédiaSzakmákat Összekötő Kapcsolatok

Több indulót is megkérdeztünk a Media Regattára való készülődés közben, hogy miként látják a média-, PR-, reklám- és marketing szakma közötti kapcsolatokat. Ruska Viktória, az AMC Networks kommunikációs igazgatója szerint ezek a foglalkozások sok esetben átfedésben működnek, mégis a szakmai párbeszéd – érzése szerint – erősebb az adott részterületeken belül. Úgy látja, hogy

A médiakonferenciák, szakmai megmérettetések zsűrizése általában kiváló lehetőséget nyújt a gondolatcserére. Természetes azonban, hogy a kommunikációban teret szeretnénk nyerni magunknak, a márkáinknak, a csatornáinknak, a termékeinknek: folyamatosan versengünk a tartalomfogyasztók figyelméért. Ám a nap végén az a jó, ha mindannyiunknak jó, ezért a szakmai etikát, a közös gondolkodást, a társadalmi ügyekben vállalt szerepünket együtt – PR&marketing&reklám – sokkal sikeresebben tudjuk működtetni. 

Egy Vízen, Különböző Hajókon

Pajor Attila, a GroupM kereskedelmi és stratégiai igazgatójának meglátása szerint a kapcsolati háló és az együttműködés elengedhetetlen a sikerhez:

Minden mindennel összefügg, ergo a kapcsolódás fontos és elengedhetetlen ahhoz, hogy olyan munkák szülessenek, melyek eredményeket hoznak a végső finanszírozóknak, a hirdetőknek. Az a jó, ha a hirdetők ezen csatornák teljes spektrumában gondolkodnak és a szereplők egymással is beszélnek/egyeztetnek egy kampány/kommunikációs stratégia megszületése előtt.”

Pajor Attila szerint a szakma varázsa az utóbbi évtizedben megkopott, ennek oka pedig nem vezethető vissza egy dologra. Ugyanakkor úgy látja, hogy a médiapiac egyik fontos eleme volt a rengeteg rendezvény, amire az iparágban dolgozók örömmel mentek el. Mint mondja:

Személy szerint én úgy látom (és mindig is próbáltam ezt képviselni), hogy kellenek az ilyen típusú rendezvények, ahol a szakma képviselői összejöhetnek és kötetlenül beszélgethetnek. Bízom benne, hogy sok ilyen lesz még a jövőben.”

Pavel Stanchev, a TV2 vezérigazgatója, szintén kiemelte a kommunikáció és az együttműködés fontosságát:

A szakmánk alapja valahol éppen a párbeszéd. Ettől függetlenül nem mindig van rá elég idő, mert mindenki a saját projektjeit és KPI-jait hajtja, ami persze érthető... De legyünk bármilyen elfoglaltak is, azt sosem szabad elfelejtenünk, hogy társas lények vagyunk, akik akkor tudnak egyre jobbak és jobbak lenni, ha kommunikálnak egymással, együttműködnek.”

Ezen kívül hangsúlyozta, hogy bár különböző hajókon evezünk – ami nem probléma, hiszen ez teremti meg a versenyhelyzetet, ami a minőség fenntartásához is hozzájárul – mindannyian ugyanazt a célt keressük: a néző/fogyasztó figyelmét.

Egy Közös Cél Felé

A Media Regatta tehát nem csak a versenyről szól, hanem az élvezetről, a találkozásokról és a kapcsolatépítésről is. A résztvevők várakozásai is ezt igazolják vissza. A TV2 vezérigazgatója a pénteki naptól a kapcsolódás mellett a kikapcsolódást is várja.

Bár fontosnak tartjuk, hogy jelen legyünk azokon a szakmai eseményeken, ahol képbe kerülhetünk, ki mit csinál éppen, néha muszáj töltődnünk is, hiszen emberek vagyunk. Ezek az irodától, tárgyalóktól és prezentációktól távoli rendezvények éppen arra hivatottak, hogy erre emlékeztessenek minket.”

Erre a gondolatmenetre rímel Ruska Viktória is, aki szerint:

Az olyan jó hangulatú, informális, laza alkalmak, mint a Regatta igazi örömnap, amely a közösségről, kapcsolódásról, játékos versenyről, és persze rólunk szól.”

(Borítókép: ravis Owenby / Getty Images)

Címkék