Az Elon Musk tulajdonában lévő platform egy mindenki számára elérhető funkciót tesztel: az oldal abban reménykedik, hogy a bevezetéssel a felhasználók ezután több tartalmat fognak kedvelni, így az algoritmus specifikusabb ajánlatokat nyújthat.

A napokban néhány szemfüles felhasználó felfedezte, hogy az X bejegyzései alól eltűntek a lájkok, pontosabban nem látható, hogy hány kedvelés érkezett egy adott tartalomra. A platform nem sokkal később megerősítette, hogy mindez nem véletlen.

Az X mérnöke, Haofei Wang elmagyarázta a jelenség kiindulópontjaként, hogy szerintük a nyilvános lájkok helytelen viselkedésre ösztönzik az embereket. Sok felhasználónak például elmegy a kedve attól, hogy lájkolja az olyan tartalmakat, amelyek valamiről élesebben fogalmaznak, méghozzá azért mert félnek „a trollok megtorlásától, vagy éppen védeni akarják a nyilvános imázsukat.”

Tehát az X a kettős hatás stratégiájára törekszik: nemcsak nagyobb szabadságot ad a felhasználóknak, hogy azt lájkoljanak, amit akarnak, – anélkül, hogy félnének attól, hogy valaki később megbélyegzi őket – hanem ezzel a kibővített szabadsággal a platform abban is reménykedik, hogy a felhasználók ezután több tartalmat fognak kedvelni, így specifikusabb ajánlatokat nyújthat majd az algoritmus.

A platform mérnökének magyarázata után az X egy bejegyzésben pontosította a változásokat:

  • a felhasználók láthatják, hogy kiknek tetszettek a bejegyzéseik
  • az összes hozzászólás / válasz / stb. tetszésszáma is nyilvános lesz
  • a felhasználók számára azonban nem lesznek láthatóak azok az emberek, akik valaki más hozzászólását kedvelték
  • továbbá nem lesz látható mások kedvelési mezeje a profiljukon

Muskot egyébként már többször elővették amiatt, mert megosztó tartalmakat kedvelt: a platform vezére az antiszemita összeesküvésektől kezdve az anime lányokig nyomja a lájkokat. Az X nem mellesleg már tavaly is lehetővé tette a fizető felhasználók számára a kedvelések elrejtését, így nem annyira meglepő, hogy az X előhúzta a kalapból ezt a funkciót.

(Forrás: Social Media Today)

(Borítókép:  Getty Images)

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: d3sign / Getty Images)

Címkék