A népszerű közösségi platform üzemeltetési és marketing osztályának jelentős részét elbocsátja. Az értesülések szerint a döntésnek nincs köze ahhoz, hogy a TikTok egzisztenciális válsággal néz szembe az amerikai piacon.

A TikTok elbocsátja az üzemeltetési és a marketing osztály dolgozóinak nagy részét. Az alkalmazottak szerint Adam Presser, a vállalat operatív vezetője és Zenia Mucha a cég márka- és kommunikációs igazgatója közölték a leépítést az érintett csapatokkal.

A globális elbocsátások várhatóan a felhasználói támogatással, kommunikációval, valamint a tartalommal és marketinggel foglalkozó csapatokat érintik. A lépés részeként a TikTok jelenlegi globális felhasználói üzemeltetési csapatát is feloszlatják, a megmaradó alkalmazottakat pedig a vállalat többi osztályára küldik. A TikTok azonban egyelőre nem kommentálta az elbocsátásokról szóló értesüléseket.

Az egyik lapnak nyilatkozó alkalmazott azt közölte, a kínai székhelyű vállalat már jó ideje tervezi a leépítéseket.

Bár az amerikai piacokon a TikTok komoly egzisztenciális válsággal néz szembe, az értesülések szerint a platform betiltásáról szóló törvénynek nincs köze a globális leépítéshez. Egyelőre nem tudott, hogy pontosan hány embert kíván elbocsátani a vállalat: a sajtóértesülések szerint az érintett csapatok körülbelül ezer alkalmazottjának nagy százaléka elveszítheti a munkáját. A ByteDance tulajdonában lévő cég még 2023-ban fedte fel, hogy csak az Egyesült Államokban összesen körülbelül hétezer alkalmazottat foglalkoztat.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: CNN)

(Borítókép:  NurPhoto  / Getty Images)

Címkék