A K&H hat éve nyitott a gamerek felé, azóta pedig az e-sport egyik legismertebb hazai szponzorává vált. Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H országos kommunikációs vezetője számolt be a Digital Marketing Forumon arról, milyen eredményeket hozott a fiatalokhoz vezető út.
Miért támogatja az e-sportot egy bank?
Ahogy "Az e-sport, mint a fiatal célközönség megszólításának egyedi eszköze" című előadásában a szakember kifejtette, a K&H egyrészt innovatív vállalat, számos funkciót fejlesztett online felületekre, elsősorban mobilapplikációra, ugyanis az ügyfeleik 70 százaléka digitálisan aktív, és közülük tízből nyolcan már a mobilbankot használják elsődlegesen. Katie nevű digitális pénzügyi asszisztensük AI-alapú, és egyre többen veszik igénybe a segítségét, de AI-t használ a K&H a back office folyamatokban, a befektetési jegyek vagyonkezelésénél és a hitelbírálati folyamat során is.
Tehát egyrészt szeretjük alkalmazni a legújabb technológiákat, másrészt készülünk arra a problémára, hogy elöregedő társadalomban élünk, így egyre kevesebb az a tömeg is, ami az ügyfélkörünket alkotja. Ez azt jelenti, hogy ha az üzletmenet gazdaságosságát szeretnénk fenntartani, akkor ebből az egyre zsugorodó társadalomból nagyobb számban kell az ügyfeleket bevonzanunk, vagyis a fiatalok körében a piaci részesedést növelni
– vázolta fel döntésük okait Horváth Magyary Voljč Nóra.
Az első iparágon kívüli támogató
Körülbelül 7-8 évvel ezelőtt megszületett Magyarországon is egy új sportág, az e-sport, amely a 21. század egyik leginnovatívabb, legfiatalosabb és legdinamikusabb sportterülete.
Ha pedig innovatív és fiatalos, kizárt, hogy a K&H ne legyen ott
– szögezte le a kommunikációs szakember.
Így 6 évvel ezelőtt elindították az e-sport támogatását, amiben a K&H az első iparágon kívüli támogató volt. A dotáció évről-évre egyre szélesebb körű lett, eleinte csak néhány versenyt támogattak, majd ezt kiterjesztették a nemzeti bajnokságra, az utánpótlás versenyekre, az egyetemi kupákra és az élsportolókra is, végül pedig tavaly a női szakosztály megalakulásával a női verseny is bekerült ebbe a körbe. Ezenfelül sajtónyilvánosságot adnak az e-sportnak, a közvélemény formálását is segítik.
Sokan azt gondolják a gamerekről, hogy túlsúlyosak, kólát és csipszet esznek, de a professzionális e-sporthoz a jó fizikai kondíció is szükséges a tehetségen kívül. Ilyen és ehhez hasonló tévhiteket igyekszünk eloszlatni
– emelte ki Horváth Magyary Voljč Nóra.

Kutatásokat végeznek, a közvetítéseket is támogatják, ismertséget és elismertséget szereznek az e-sportnak, széleskörű publicitást biztosítanak a területnek – főként a social médiában. Részben ennek köszönhetően már 7000 regisztrált játékos van és 500 csapat jelentkezik versenyekre.
Beszédes eredmények
Ami az imázskampányt illeti, hat éve kezdődött ez a tevékenységük, 2022-ben a megkérdezett 18-59 éves korosztály 6 százaléka kötötte a K&H bankot az e-sporthoz, 2024-re ez az arány megduplázódott, mára 12 százalék. Reklámoznak in-game, az országban elsőként használtak az applikációkban rendelkezésre álló reklámfelületeket, billboardokat, különböző automatikus marketing megoldásokat ezen a területen. A számlanyitáshoz kapcsolódó promóciós kampányukban pedig in-game pénzjutalmat adtak a számlanyitáshoz, 2540 riot pointot a League of Legendsben. Ez azért is lényeges, mert a játék elég népszerű, itthon 800 ezres rajongótábora van.
Mindennek meg is lett az eredménye, ugyanis az ifjúsági számlanyitás megugrott a vizsgált időszakban, az újonnan nyílt számlák tulajdonosainak harmada fiatal
– állapította meg Horváth Magyary Voljč Nóra.
Erőfeszítéseiknek köszönhetően szakmai elismerésben is részesültek, a Magyar Reklámszövetségtől (MRSZ) és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetségtől (DIMSZ) elnyerték az Ezüst Pengét, az Amerikai Marketing Szövetségtől megkapták az Ezüst Effie-t, valamint odaítélték nekik a londoni Changemakers díját is. A K&H munkáját mindezeken túl a Global Finance Review, az Euromoney és a Mastercard is az Év Innovációs Bankja címmel ismerte el.