A Coca-Cola legújabb kampánya, a Coke Zero Auditions a kreativitás és az egyszerűség jegyében készült, különleges módon: a reklámban ugyanis egyáltalán nem jelenik meg a termék.
Az Ogilvy India és a WPP Open X által jegyzett kampány egyetlen ötletre épül: a nullára, amit a termék neve, a Coke Zero ihletett. A reklámfilmben színészek érkeznek egy meghallgatásra, ahol azt a feladatot kapják, hogy képzeljék el, mintha egy Coke Zerót kibontanának, és kortyolnának az italból, anélkül, hogy akár a dobozt is a kezükbe vennék. A cél, hogy a szereplők meggyőzően adják vissza frissítő hatását, a termék jelenléte nélkül.
A kampány kulcseleme, hogy a Coke Zero „nulla” hatással van a kalóriákra, így a reklám minimalista módon, a termék nélküli színészi játék révén mutatja be a lényegét.
A Coca-Cola földrajzi határokon és generációkon átívelő módon az ízéről és ikonikus voltáról ismert, a Coke Zero pedig a kalóriamentes, finom kóla ízéről. Ez a kampány egy nagyon okos ötlet egyszerűségére támaszkodik, hogy a Coke Zero finom ízét a szokásos szlogenek, közvetlen üzenetek nélkül keltse életre... anélkül, hogy a terméket megmutatnánk!
– hangsúlyozza Greishma Singh, a Coca-Cola indiai és délnyugat-ázsiai régiókért felelős marketing alelnöke.
Rájöttünk, hogy a legnagyobb inspiráció a Coke Zero névben rejlik. A 'nulla' szellemében olyan kampányt terveztünk, amely egyszerűen és hatékonyan mutatja be a Zero hatását, azáltal, hogy egyáltalán nem mutatja be a terméket. Néha a legegyszerűbb ötletek jelentik a legnagyobb varázslatot
– mondta az ötlet mögött álló gondolatmenetről Sukesh Nayak, az Ogilvy India kreatív igazgatója.