A The Drum által összeállított The World Creative Rankings toplista a világ legtöbb díjat kapott ügynökségeit, hirdetőit, szakembereit és kampányait veszi számba a 2024-ben átadott elismerések alapján. A listán ezúttal összesen 7,834 szakembert, 215 céget és 460 kampányt rangsoroltak 77 országból – köztük két magyar ügynökséget is.

A The Drum egy nemzetközi marketing- és médiaipari hírportál, amely főként a kreatív iparággal, a digitális médiával és az üzleti trendekkel foglalkozik, világszerte elismert platform a marketing és reklám világában. Az oldal rendszeresen rangsorolja a szakma szereplőit, a 2025-ös World Creative Rankings listát 22 különböző verseny – köztük a London International Awards, a Cannes Lions, a D&AD, a The One Show, a Clio Awards, a The Drum Awards és számos regionális megmérettetés – eredménye alapján állították össze. Idén 33 különböző lista készült.

2 magyar a top 100-ban

Az EMEA régió – amely Európa, a Közel-Kelet és Afrika üzleti szféráit fogja össze – TOP 100-as ügynökségi listáján két magyar résztvevő, a VML Hungary és a is szerepel. 

A VML egy nemzetközi marketing- és reklámügynökség, amely a Wunderman Thompson és a VMLY&R, a világ két legjobban díjazott kreatív ügynökségének egyesüléséből jött létre, több mint 28 ezer főből álló globális hálózatként működik közel 60 piacon. Az amerikai VML készítette el például az idei Super Bowl egyik felkapott hirdetését, amelyben a Harry és Sally című film egyik ikonikus jelenetét gondolták újra, míg a VML Hungary a Lírának készített "Kicsomagolt történetek" kampányával hívta fel magára a figyelmet, amely a Cannes Lions legutóbbi díjátadóján bronz elismerést nyert

A Lírának készített kampányunk a mindenfajta irodalomhoz való szabad hozzáférést tűzte a zászlajára. A Líra hitvallását – amely szerint az olvasás szabadságát nem csorbítani, hanem könnyíteni kell – szó szerint véve számos magyar író, művész és híresség bevonásával készítettünk rendhagyó hangoskönyveket. Ezek eljuttatták az olvasókhoz az olyan történeteket, amelyek sokféleképpen beszélnek az olvasás szabadságáról. A kampány sikere azt mutatta meg számunkra, mekkora ereje tud lenni egy bátor ötletnek egy olyan társadalmi környezetben, ahol a szabadságjogok melletti kiállás egyre sürgetőbb, és azt is, hogy több, ehhez hasonló kampányra lenne szükség a jövőben is

– mondta el a MediaFuture kérdésére a kampányról Töllősi Ildikó, a VML marketingkommunikációs igazgatója.

A listán szereplő másik ügynökség, a DDB Budapest a több mint 90 országban működő DDB Worldwide hálózat tagja, amely az egyik legnagyobb és legelismertebb nemzetközi reklámügynökség, az ő munkájuk a Volkswagen Think Small kampánya is. A DDB Budapest többek között a Cinegó számára készült The Impossible Campus című kampányról is ismert, amivel az ügynökség Cannes-ban ezüstöt nyert.

A lista első három helyezettje a francia Publicis Conseil , a német  Serviceplan Munich és az olasz LePub Italy lett.

A világ legdíjazottabb kampányai

1. Dreamcaster

A The Drum kampányoknak szentelt toplistájának első helyén a Michelob Ultra sörmárka kampánya szerepel. A brand egy olyan tapintás alapú technológiát fejlesztett és használt fel, ami lehetővé teszi a látássérült vagy gyengénlátó nézők számára, hogy valós időben átéljenek egy egész kosárlabdameccset. A reklámban azt látjuk, ahogyan a látássérült Cameron Black álma teljesül, és sportkommentátora lesz a New York Knicks rájátszásának. 

Ügynökség: FCB New York

2. Női foci

Az Orange francia távközlési vállalat deepfake tecnológiát használt reklámjában, hogy felhívja a figyelmet a nemek közötti egyenlőségre, illetve bizonyítsa: a nők játéka éppoly izgalmas, mint a férfiaké.

 Ügynökség: Marcel Publicis

3. Michael Cerave

A tavalyi Super Bowlon sokat emlegetett reklámban, ami szintén átverésen alapul, Michael Cera színész egy, a 90-es évek parfümreklámjait parodizáló hirdetéssel akarta elhitetni mindenkivel, hogy a L'Oréalhoz tartozó Cerave testápoló krémet valójában ő találta ki. Ezért már hetekkel a reklám megjelenése előtt Cerave dobozokat osztogatott és dedikált, és végül a kisfilmben tisztázta, hogy az egész csak vicc volt. 

Ügynökség: Ogilvy

A világ legdíjazottabb hirdetői

Ez a lista azokat a hirdetőket rangsorolja, amelyek a világ legtöbb díjat nyert kreatív kampányai és ügynökségei mögött állnak. 

  1. AB in Bev
  2. Unilever
  3. Mondelez
  4. Apple
  5. McDonald's
  6. Kraft Heinz
  7. Mars
  8. Heineken
  9. Burger King
  10. Samsung

A Magyar Marketing Szövetség nemrég a Pentacomot választotta Az Év Ügynökségének a Marketing Diamond Awards-on. Losonczi Balázs ügyvezető igazgatóval készült interjúnk itt olvasható

Címkék